Full version: Brödrost
mamamaggan
Har ni hittat någon brödrost som ni tycker är bra ? Med bra menar jag att den rostar jämnt över brödskivan .

Köpte en Krupp för två skivor för något år sedan. Den är något sånär men jag som vill ha hela skivan rostad är inte helt nöjd.

Nu skiftar jag plats och vänder dem " sidledes " och även " höjdledes " för att få dem jämnt rostade men det blir i alla fall en liten del som inte blir lika mycket rostad som resten.

Någon som kan rekommendera en bättre brödrost ?
skånepåg
Det vill jag med veta, jag har haft 2st men den där spaken går isönder efter ett par år, jag kanske är för våldsam tongue.gif Jag önskade mig en ny förra julen men fick aldrig en =( Men jag har ju Siba bara över vägen och kollade där nu på sajten, de är ju inte så dyra men hur de är vette tusan =/
Det är ju snabbt och gott, man får vara snabb med osten så den smälter lite biggrin.gif
malcolm
Jag har haft ett antal brödrostar genom åren men ingen av dem har rostat brödet över hela ytan, just nu har jag en Hugin för fyra skivor och den är hyfsad men inte helt perfekt.
Myosotis
Den här rostar jämnt över hela ytan, men det kan nog vara lite svår att få tag i en sån...

Gossen Ruda
Inte ens min retrobrödrost rostar stora brödskivor helt och hållet.

Det är nog en avvägning vid tillverkningen, har man för stora värmeelement slösas en massa energi bort till ingen nytta om man rostar små brödskivor. Den bästa brödrosten jag använder ibland är öppna spisen på landet. Att rosta bröd över en glödhög är verkligen "back to basic". biggrin.gif
Myosotis
Det finns ju en sån som rostar hjärtan, en sån skulle jag vilja ha.

rotfl.gif Nu såg jag vad jag skrivit. Jag menar att det blir ett hjärtformigt mönster på brödskivan. innocent.gif
mamamaggan
Har ingen öppen spis så jag kan inte rosta över öppen eld . Skulle ställa sig ganska dyrt också att tända där varje gång. giggle.gif

Är så trött på att hålla på så här med brödet.
Carl
En test som kanske hjälperhttp://www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article11355.ece/BINARY/462468.pdf
mamamaggan
Tack Carl för länken .

1.200:- kan väl kännas lite dyrt , kommer inte ihåg vad jag gav för den jag har nu men nog var det c:a 800 :- , men om den håller ett tag och rostar bra så .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon