Full version: Chili Vinagrito
Sara i zon 7
Undrar om någon odlat denna eller vet nåt om den. Styrka mm.
Sitter och går igenom fröerna och hittade denna men har aldrig odlat den. Något man missat?

Sara
MrLeaf
CITAT (Sara i zon 7 @ 24-11-2011, 16:52) *
Undrar om någon odlat denna eller vet nåt om den. Styrka mm.
Sitter och går igenom fröerna och hittade denna men har aldrig odlat den. Något man missat?

Sara

Aldrig hört talas om den, men sen tillhör jag inte de mest erfarna i chilisvängen heller även om jag suger åt mig info som en svamp.

Här har du en bra chilidatabas, även om den inte är fullständig så finns där många sorter listade.

http://www.g6csy.net/chile/database.html

Jag lyckades dock inte hitta den där men den kan ju vara ett bra referensverk ifall du stöter på någon okänd sort framöver.

Mvh
Iren
Hej! Den verkar vara synonym med PI281441, hittade den på "any chile pepper database"
Chinense, har inte provat den själv och just PI sorrterna verkar ju finnas många av... Men återkom gärna med en recension om du provar att odla den rolleyes.gif
Sara i zon 7
Tack. Lite info och en bild fanns det där. Inte annat att göra än att odla den och se vad det blir. Fröerna kommer via nån byteskedja så jag tycker någon borde känna till den.

Sara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon