Ezereht
Foto med mobilen i trädgården, första advent i morron! Det känns lite galet =) Ursäkta den är något oskarp, men det är så mörkt ute så svårt få bra foton nu.

Sen råkades jag köpa lite "drivhusroser" på vägen hem, dom heter tydligen Pink Marzipan. Min man tyckte jag kunde få unna mig lite när inför första advent.

Kajsa
Ja du bor lite norröver dessutom, men det blir nog snart kallt gissar jag. Här i Mälardalen har vi haft en massa milda november, sedan brukar det komma kyla.
Ezereht
Förr-förra året knäcktes mina gallicor svårt. Förra året band jag ihop dem men de la sig ändå och fick som böjskador "greenstick". I år fudnerar jag om jag ska klippa ner dem när det fruist till så det slutat växa. Om dom är kortare knäcks dom nog inte.

Men får man inga blommor då? Hur är det med gallica?

Dom blommade ganska mycket i somras trots att så mycket grenar förstörts, så jag tänkte att dom nog ändå blommar på årstillväxten?
Kajsa
Dom blommar på äldre grenar, du skriver att dom böjdes hårt i snön men en del grenar blommade väl av dom men gick inte av helt.
Jag har klippt ner flera Gallica rosor hårt här för dom fick mycket stritar och har då fått vänta ett år på blommor.
Du kan väl sätta pinnstöd och snören runt buskarna, Gallica rosorna blir ju sällan så stora.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon