netha
Snön kom 25 nov ... max 2 cm idag ... då gäller det att passa på att njuta och tända så många ljus som möjligt. Granen ska få röda kulor i massor och 160 vita ljuspunkter. smile.gif
Motti
Då måste du ha en plastgran giggle.gif helt okej om ni trivs smile.gif
netha
CITAT (Motti @ 28-11-2011, 23:25) *
Då måste du ha en plastgran giggle.gif helt okej om ni trivs smile.gif

Javist ... plastgran inköpt 1991 om jag minns rätt. Pga allergier/astma kan vi inte ha levande gran inomhus.
Motti
Mmm smile.gifRÖDA KULOR I GRANEN HAR JAG OCKSÅ smile.gif älskar det och så svenska flaggan i topp grenarna och spira i toppen .Vi borde ha plastgran för jag snörvlar och hostar hela julen men gubben vägrar !det ska vara en riktig gran så det så wink.gif
Anma
CITAT (Motti @ 28-11-2011, 23:39) *
Mmm smile.gifRÖDA KULOR I GRANEN HAR JAG OCKSÅ smile.gif älskar det och så svenska flaggan i topp grenarna och spira i toppen .Vi borde ha plastgran för jag snörvlar och hostar hela julen men gubben vägrar !det ska vara en riktig gran så det så wink.gif

Vad taskigt. Jag skulle vägra gran helt och hållet om jag var allergisk och maken inte kunde acceptera plastgran.
Nu bor vi så litet så att min gran är 40 cm hög bordsgran. smile.gif
Klint
bravo.gif netha! Själv har jag "slängt" upp 2 ljusstakar det är allt ute blir det inget iår,men snart är vi väl äntligen inne i huset då får det bli lite julstämning.Nu väntar vi bara på bilden och sen blir det lite debatt....
omk
CITAT (Klint @ 28-11-2011, 23:52) *
Nu väntar vi bara på bilden och sen blir det lite debatt....

w00t.gif
Meriona
CITAT (netha @ 28-11-2011, 23:21) *
Snön kom 25 nov ... max 2 cm idag ... då gäller det att passa på att njuta och tända så många ljus som möjligt. Granen ska få röda kulor i massor och 160 vita ljuspunkter. smile.gif

Jag är lite nyfiken på de 160 ljuspunkterna, är det en slinga, eller har du satt ihop flera? Det låter läckert! smile.gif
Jag funderar på att ha levande gran i år när vi har möjlighet, men nu hittar jag inte min julgransfot. Får nog köpa en ny.
Eva i Skåne
Det är mysigt med många ljuspunkter i granen. Jag har en 80- och en 40-slinga. Första gången jag såg en gran med smålampor i blev jag helsålt. Mycket högre mysfaktor än 16 stora ljus!
Innan jag får plats med gran måste en liten hylla tömmas och flyttas bort. Maken tror nog att han ska "slippa" gran i år, men tji får han. Jag ska ordna till med plats yes.gif
Meriona
Jo jag tycker också att det låter vackert med småljusen, men jag har en sån där stjärna från femtiotalet som man ska sätta på ljuset i toppen och det vore synd att inte kunna använda den. Men jag funderar på att köpa en slinga till och få måååååååånga stora ljus istället som en komprimiss. Vad tror ni om det, bländar det så att man inte kan se på TV?. ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon