Oj ja! med en helt ny trädgård där det bara fanns 3 pioner och en malva så gör jag inget annat
gräver och gräver och planterar så jag har en struktur på den till våren. Planterat klätterrosor där det
ska bli ett staket...ser inte klokt ut just nu. Planterat massor med pioner, madonnaliljor och ängsfrön där jag hoppas kunna få till en "mini Tage Andersen äng". Efter ett fallfärdigt staket som jag ska renovera i vår har jag satt kaprifol. Där det
ska bli en pergola av armeringsjärn har jag satt druvor. En rund gräsmatta med massor av vårlökar och uppgrävt runt om för perennrabatt och köksträdgård är klar. En lavendelhäck med stockrosor, tulpaner och snödroppar vid huset likaså. Massor av perennfröer satta ute och alla växter jag tog med mig är nergrävda. Sen är det bara att börja planera perennrabatter och köksträdgård i vinter. Underbart! Men inte underligt att jag har ont överallt...har bara bott här en månad och kunnat vara ute hela dagarna o jobbat. Glömde min favorit, Silverpäronet som klarade stormen som slog till hårt här på Hven.