Myosotis
29-11-2011, 19:55
Yahoo har så tråkiga/fula smilies och ibland kan man ju vilja infoga en smilie eller annan liten bild i ett mail. Här på odla finns det fina smilisar tycker jag, och tidigare när jag ville låna en högerklickade jag bara på den i rullgardinen här ovanför när man skriver ett inlägg. Kopiera och infoga, klart. Men det var IE det, med firefox går det inte alls eller den får svart bakgrund, alltså infogar jag här och förhandsgranskar, där kan jag sen låna den. Kopierar man in en text i word försvinner bilderna. Jag brukar visserligen spara ner smilisar, men då har de också svart bakgrund och går mig veterligen inte att infoga i text, så om det är icke-odla-smilisar får man bifoga den här och förhandsgranska för att sen kunna kopiera den, alldeles för krångligt för att man ska orka med det annat än i undantagsfall. Nu är det dessutom en som inte kan se min smilie som jag infogat i mailet trots att jag själv ser den även i hans svar, så frågan är om den har kvar någon odlaanknytning så att bara medlemmar kan se den? Eller är det hans flashblock eller nåt?
Finns det något enklare sätt?
Red Top
29-11-2011, 20:04
Om det bara är han som inte ser den kanske felet ligger hos honom. Odla- smilisarna är inte "låsta".
I gmail är det enkelt där kan man lägga till en likadan bildfunktionsknapp, som här på forumet. Sen går det att lägga in vilka bilder som helst. Vet inte alls hur yahoo fungerar, men i min gmail visas inte bilderna automatiskt, utan jag måste klicka på "visa bilder".
Myosotis
29-11-2011, 20:13
Hm, annars är jag nöjd med yahoo, så jag tror inte jag vill byta, men jag blir lite sur på dem när jag läser sånt. Låter ju mycket enklare med gmail (eller så är det jag som inte begriper mig på funktionerna hos yahoo).
Är du säker på att de aldrig är låsta? Jag tog en gång för långe sen en söt smilie direkt ur någons avatar, den förvandlades senare till en annan bild inne i de gamla mailen när personen bytte avatar!! Och så har jag gjort så som jag beskrev ovan för att bifoga en egen liten bild i ett mail. Personen frågade om det var jag som hade tagit bilden, det var det ju men jag förstår varför han undrade för den hade förvandlats till en internetadress (eller vad det heter, http osv) i svaret.
Red Top
29-11-2011, 22:35

Mystiskt! [attachment=66413:hairpulling.gif]
Jag tar då och då smilies från odla, när jag inte orkar leta upp något annat och jag har aldrig haft det problemet.
Kan nog inte hjälpa dig.
Myosotis
29-11-2011, 23:18
CITAT (Red Top @ 29-11-2011, 22:35)

Så ja

du behöver inte gråta
så mycket! Tack för att du försökte!
Red Top
29-11-2011, 23:40
OK![attachment=66416:2e5nrqf.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.