Red Top
Säga vad man vill om AB som nyhetsförmedlare, men ibland är de riktigt roliga, med lite hjälp från TV4. giggle.gif

"Kräsen rånare ratade mobil

En man blev på tisdagskvällen utsatt för ett knivrånförsök på Bankgatan i Lund. Rånaren var ute efter offrets mobiltelefon men när telefonen skulle lämnas över tackade knivrånaren nej med motiveringen att telefonen var för gammal, rapporterar TV4 Nyheterna Malmö."

Sentens: Sluta hänga med i den tekniska utvecklingen, så får du behålla din mobil.

Gossen Ruda
laugh.gif Då skulle jag nog också klara mig med min Nokia 5110. biggrin.gif Guldklocka Tissot är ev i farozonen men med namnet ingraverat troligen ej säljbar. Kontokortet möjligen men det finns bara ett par tusen max på kontot. Hemma har jag dator modell höghus och DVD:n är av enklast tänkbara modell. Inget annat heller av värde. Stackars den rånare/tjuv som försöker med mig. biggrin.gif
Huggorm
Och kontanter är det inte många som bär med sig längre heller. Men de kan ju tvinga med en till en bankomat och ta ut.
Azur
Nokia 3210. I flera års tid har planen varit att köra den tills den brakar ihop och sen köpa en ny telefon med email och gps, men den vägrar dö. Den har överlevt fältresor, strand & hav, hällregn och flera långa fall. Eländet har tillochmed fortfarande längre stand-by än många nya telefoner.

Men den kan ingenting annat än att ta emot och ringa samtal. Det är väl därför den är så tålig antar jag.
Huggorm
CITAT (Azur @ 30-11-2011, 10:55) *
Nokia 3210. I flera års tid har planen varit att köra den tills den brakar ihop och sen köpa en ny telefon med email och gps, men den vägrar dö. Den har överlevt fältresor, strand & hav, hällregn och flera långa fall. Eländet har tillochmed fortfarande längre stand-by än många nya telefoner.

Men den kan ingenting annat än att ta emot och ringa samtal. Det är väl därför den är så tålig antar jag.

3210 är en riktig kvalitetstelefon, och den har en gedigen, tung känsla. Att den håller fortfarande förvånar inte. Jag hade en som första telefon, köpt -00, jag tappade den i sjön när jag badade och ner i backen från åtta meters höjd men den överlevde.
Red Top
Själv har jag släpat runt på en härlig gammal 5110 sen slutet av 90-talet. Fantastisk apparat, som fortfarande fungerar jättebra, trots både dränkning och fall från hög höjd. yes.gif Har bytt batteri en gång.

Fick en "gratis" telefon när jag bytte leverantör i somras, pga dålig täckning. Valde en Ericsson Elm.

Gillar den inte. Alldeles för många knappar och funktioner. mad.gif Använder den bara till att ringa och sms:a ibland. Enda fördelen är att den är lättare och lika oattraktiv som min gamla 5110.

Behöver inga Iphoner eller Ipaddar, eftersom jag nästan alltid är i närheten av minst en dator och sällan spelar spel.
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 30-11-2011, 10:32) *
Och kontanter är det inte många som bär med sig längre heller. Men de kan ju tvinga med en till en bankomat och ta ut.

Har högst ett par hundra i kontanter i plånboken. På kontot som kortet är kopplat till har jag så lite pengar som möjligt . Sätter resten på ett annat konto och så för jag över till kortkontot vartefter jag behöver.
Åsa, mälardalen zon 2
Tror jag har några kronor i plånboken och mobilen är farsans begagnade så jag tror de skulle säga nej tack till den med. Det enda som kanske är värt nått är ju mitt SL-kort som gäller i runt 2v till. Hemma har jag ju sånt som tjock-Tv (såg en exakt likadan på myrorna och de ville ha 300kr för den så inget värde där heller) och inga fina smycken och sånt heller så jag skulle ju vara en nitlott för nån inbrottstjuv.
skånepåg
5110 gilla jag inte så jätte mycket, favoriten var en 3110 såna hade jag ett par stycken under några år de kunde man slänga in i en betongvägg sen bara plocka ihop den och den funka ändå biggrin.gif
Sen kom ju T18 eller 29 eller vad de nu hette ericsson sakerna, köpte en sån för den var så liten. Men de gammla telefonerna, har ni köpt nya batterier till era? För bara efter några år så laddas ju batteriet ut efter ett par timmar efter man haft de några år tongue.gif Den jag har nu är en gammal sony ericsson som jag köpte för 200 spänn, man kan surfa på fåtal sidor men den är ju lika seg som en gammal dator från 90 talet tongue.gif Och flashkortet i den är på 1gig har jag för mej, vad är dagens? 5-20? biggrin.gif
Fjortispower
Då är jag i farozonen med min Samsung Galaxy S2, men å andra sidan har man kung fu skills ifall någon rånare hakar sig på. biggrin.gif
Carl

Tycker att alla skulle ha en bra telefon och minst 1000SEK på sig. Tänk på rånaren!
Red Top
CITAT (Carl @ 30-11-2011, 14:00) *
Tycker att alla skulle ha en bra telefon och minst 1000SEK på sig. Tänk på rånaren!

giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon