Full version: Fadderbarn
mamamaggan
Finns det någon här som har fadderbarn ?

Genom vilken organisation ?

Funkar det som det ska ?
Anki V
Jag har fadderbarn via Plan och har haft det i många år.
Jag är inne på min tredje flicka nu....de eller familjen har allt eftersom blivit självförsörjande.

Jag tycker det fungerar bra med Plan och jag får regelbundna rapporter om hur det går för barnen.

/Anki
mamamaggan
Låter bra.

Ska gå in och kolla på Plan.

Inga fler som har fadderbarn ?
Eva-Helene
Min mor har haft ett fadderbarn. Det var genom Individuell Människohjälp och funkade bra. Hon fick regelbundet rapporter om hans skolgång och livs-situation, foton av pojken och hans familj och någon gång emellanåt skickade han med en teckning.
ninnisky
Har haft fadderbarn sedan mer än 20 år genom SOS barnbyar i Thailand. Det har varit 2 olika barn eftersom barnen vid 20 års ålder lämnar sin barnby. Vi har själva varit där och hälsat på och allt fungerar mycket mycket bra. Regelbunden kontakt, bilder och hälsningar kommer från flera gånger om året!
Vippan
Jag bidrar varje månad med 300:- till Plan flicka fadder, projekten går ut på att förhindra könsstympning,barnäktenskap diskriminering av flickor,man får hemskickat rapporter om de olika projekten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon