Full version: Adventskalender
Kajsa
Dags för lite luckor med rosor vi gillar, vi tar en ros om dagen. Rosor vi är nöjda med.

Crocus Rose, Austinros från 2000. Haft den i tre år, genom två tuffa vintrar som den klarade mycket bra, men växer skyddat här i söderläge, blir lite buskig, ljust aprikosgul, doftar, frisk !

Crocus Rose, blir gärna 1.5 m eller mer, här en bild från mitten av oktober.
Rosbibeln LÅG skriver zon 3 men tuffare tycker jag.

Visa gärna fler bilder av Crocus Rose
octachoron
Anses inte Crocus Rose vara en av de härdigaste Austinrosorna på David Austins plantskola?
sqrulan
wub.gif Så otroligt vacker!!
svennis
Crocus Rose är mycket bra.
Blommar fortfarande.
Tacksam att fotografera. yes.gif

Crocus.JPG
Crocus rose.JPG

Kajsa
CITAT (octachoron @ 01-12-2011, 12:45) *
Anses inte Crocus Rose vara en av de härdigaste Austinrosorna på David Austins plantskola?

Jag vet inte, bara att det står zon 3 i LÅG men som jag skrev då borde den ha dött hos mig efter de två sista vintrarna.
Svennis vilka ljuvliga foto du bjuder på rose.gif
Ezereht
Den klarade sig inte i kruka hos min moster i Sthlm, men kruka är ju alltid mer utsatt än nergrävd. Den var jättefin det året den levde i alla fall =)
Ezereht
Ros 2. Lägger upp en okänd rugosa. Jag fick en liten stickling från 4H vid vägkanten och den tog sig i såjord. Nu är den ganska stor.

Med på bilden är lite myskmadra och rosenkvitten.
Kajsa
Söt, en tuffing förstår jag, gillar Rugosa rosor.

Kan vi öppna en ny tråd/lucka varje dag istället, så blir det inte en enda låååång tråd till Jul ?
ingrids
Och jag som precis tyckte det var så behändigt med en och samma tråd så man inte missar någon av de vackra rosorna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon