Full version: ohyra
Crassula
Detta svaret har jag fått på en fråga om ohyra.

Det jag främst tänker på är att du haft vita flygare, bladlöss el dyl. de utsöndrar honungsdagg som är en söt klibbig beläggning i denna beläggning kan det sedan växa sotdaggsvampar som gör att blad och närliggande ytor kan se sotiga ut

Efter vidare undersökningar visar det sig att detta kan vara ett vanligt problem i växthus.

Frågan är då, finns det någon som med framgång på något sätt bekämpat detta problem.
I så fall hur och med vilken metod som inte kostar skjorta.

Iren
Det har väl att göra med den allmänna miljön i växthuset, försök att sätta in en fläkt o få bättre cirkulation/ventilation på luften. Lycka till!
Crassula
Tack Iren.
Tyvärr uppfyller jag ditt kriterium med vent och rejäl cirkulation. Växthuset är på 24m2
Hoppas det finns fler förslag
Bassam
Hej

Det är bästa sätt att bekämpa insekter är att ge växter duscha varje dag på morgonen, men bekämpar Svampar är att ta bort skadad delar och bränna dem på grund av skadade delar har nya generationer och gamla .

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon