smuleborg
01-12-2011, 20:02
Det lackar mot jul. Jag vill gärna köpa fårskinnsklädsel, VW Golf. Har ni några tips. Har googlat. Mycket tacksam för tips.
Gröna mormor
02-12-2011, 09:04
Jag köpte en fårskinnsfäll på Biltema för 400:--!
Det blir nog svårt. Du åker säkert max 2 pers 95% av gångerna. du behöver säkert bar fårskinn i ett eller båda framsäterna. Kontakta en tapetserare kan det säkert sys upp. Eller bara lösa fårskin bara.
malcolm
02-12-2011, 09:18
Mekonomen
RibesRubusVitis
02-12-2011, 10:49
Fast jag har elvärme i framsitsarna på min Golf; fårskinn skulle bara försämra värmen.
Såg just att Ok har jättefina löstagbara överdrag i fårskinn, kostar ca 500 per säte.
Blev jättesugen på sådana, men med elvärmt säte känns det lite onödigt.
Gita
Huggorm
02-12-2011, 15:13
Är det något speciellt med fårskinn nu, alla verkar plötsligt vilja ha det? Själv har jag inte sett det sedan början på nittiotalet när en kompis far hade ett skabbigt sådant i baksätet på sin amazon.
malcolm
02-12-2011, 16:08
Fårskinn har alltid varit populärt och jag hade ett till min Puch Dakota på sjuttiotalet samt ett till som matta nedanför sängen i mitt pojkrum.
Margith
02-12-2011, 17:02
För nåt år sedan fick jag 2 fårskinn i julklapp till min bil.
Förmodligen från Mekonomen.
De passade inte riktigt, men har du läderklädsel i bilen och ingen elvärme i bilsitsen, så är de guld värda. Det gör inte så mycket att de inte riktigt passar, du lär dig hur du ska sätta dig i bilen utan att de far all världens väg
Den bilen är såld, nu har jag en bil med elvärme i bilsitsen så fårskinnen behövs inte längre.
smuleborg
04-12-2011, 19:51
Tack för tips (bortrest ett par dar).
Har musvärmare

. Är inte riktigt vän med det.
Fårskinnet fungerar som skydd mot fläckar också. Och i alla fall tycker jag att det kan vara snyggt.
Gröna mormor
05-12-2011, 09:17
Jag har elvärme i framsätet men eftersom det är läderklädsel är det väldigt kallt på sätet innan värmeslingorna kommit igång. Jag använder elvärmen också och det fungerar alldeles utmärkt.
malcolm
05-12-2011, 09:30
Stolsvärmen på förarsidan fungerar inte i min bil så jag funderar faktiskt på ett fårskinn, provade med en lös elvärmedyna men den vägrade att ligga still så gummibanden gick av så småningom.
Jag hatar elvärme på stolen. Får nästan panikkänslor av värmen. Min kropp får värma sätet.

När vi hade skinnklädsel hade jag en filt på sätet när det var som kallast.
smuleborg
07-12-2011, 18:10
Jag har också svårt att förlika mig med "musgrillen"

. Det känns som om jag har, ja.
Det ju också det här med klädsel för att skydda "den befintliga" bilklädseln, kanske är det ett "lantisproblem" (eller mitt problem); det är inte alltid läge - eller om det beror på slarv - att byta om "till rena brallor" när man åker till brevlådan, för att ta ett exempel.
Och, det är inte det primära, jag tycker äkta fårskinn är fint.
Gossen Ruda
07-12-2011, 18:41
Vad jag märkte när jag köpte min första bil med värme i stolarna var att det blev väldigt varmt och klibbigt på sommaren. Det ligger en folie på undersidan av värmeslingorna för att reflektera värmen och den gör att stolestyget inte andas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.