Full version: Julklappar
Klint
Själv letar jag efter påslakan med detta motivet

[attachment=66443:enjoy157309p.JPG]

Jag har varit inne på ett massa ställen på nätet för att kolla på gardiner,någonstans såg jag dessa påslakan som skulle bli en perfekt julklapp till sonen och hans sambo Nu är det lögn att hitta dem thumbdown.gif Finns det nån som vet var man kan köpa dem? help.gif
Skruttis
Gjorde en bildsökning på Google och hittade i a f ett ställe som verkar ha dem.
New York taxi lakan
Hoppas det kan vara till någon hjälp.
Klint
Jamen där är de ju! Jag har ju sökt g.gif Fast här har jag inte kollat efter gardiner,ganska dyrt med frakt men jättetack får fundera lite
Eva i Skåne
påslakan med Fantomen vill jag ha tag i. Det har varit ett önskemål i många år från ena (vuxna) sonen.
Ibland finns det på Tradera, men då är dom oftast ganska välanvända/slitna.
Är det någon som har tips om nya? Jag hittar ingenstans.
Klint
giggle.gif Inte så dyrt ändå kanske, ser nu på tvn ett julklappstips portvin för 22500kr!!
Alba
Tjejer ¨på 10 år - vad gillar dom ?
Jag vet ju att det beror på intressen men ge mig tips är jag tacksam.
Klint
Är det en pysslig tjej finns ju satser att göra smycken av Gillar hon hästar kanske Siggeböcker de är favoriter hos svågerns dotter iallafall!
Peztis
CITAT (Klint @ 02-12-2011, 06:21) *
Själv letar jag efter påslakan med detta motivet
...
Jag har varit inne på ett massa ställen på nätet för att kolla på gardiner,någonstans såg jag dessa påslakan som skulle bli en perfekt julklapp till sonen och hans sambo Nu är det lögn att hitta dem thumbdown.gif Finns det nån som vet var man kan köpa dem? help.gif

Här verkar de också finnas.
Alba
CITAT (Klint @ 02-12-2011, 10:10) *
Är det en pysslig tjej finns ju satser att göra smycken av Gillar hon hästar kanske Siggeböcker de är favoriter hos svågerns dotter iallafall!

Pyssel med smycken var ett bra tips.

Jag tar gärna emot fler tips.
Klint
Tänkte tipsa Alba om sällskapsspel men kom inte ihåg vad det hette,hittade denna sida här finns många spel med betyg

http://www.sydsvenskan.se/jul/article57217...ts-pa-prov.html
Quorior kid funderar jag på att köpa skulle nog passa gubbens brorsbarn perfekt de är 7 o 9
Alba
CITAT (Klint @ 03-12-2011, 06:44) *
Tänkte tipsa Alba om sällskapsspel men kom inte ihåg vad det hette,hittade denna sida här finns många spel med betyg

http://www.sydsvenskan.se/jul/article57217...ts-pa-prov.html
Quorior kid funderar jag på att köpa skulle nog passa gubbens brorsbarn perfekt de är 7 o 9

Jag ska kolla där.
Tack för länken.
Eva-Helene
Jag har en son som ger mig bryderi varje gång det är dags för presenter! Om några år är det enkelt, då ska han ha egen lya. Men nu...kläder går bort, tekniska prylar också - sånt vill han köpa själv.
Han är mycket intresserad av fysik, matematik och naturen. Möjligtvis så skulle nåt ut-i-skogen-grejs passa...kanske. Plasmalampor vet jag att han gillar, men hittar inte nån nu - inte ens med hjälp av Prisjakt eller Pricerunner!
Alla förslag och tips emottages tacksamt!!!
Alba
CITAT (Eva-Helene @ 03-12-2011, 17:53) *
Jag har en son som ger mig bryderi varje gång det är dags för presenter! Om några år är det enkelt, då ska han ha egen lya. Men nu...kläder går bort, tekniska prylar också - sånt vill han köpa själv.
Han är mycket intresserad av fysik, matematik och naturen. Möjligtvis så skulle nåt ut-i-skogen-grejs passa...kanske. Plasmalampor vet jag att han gillar, men hittar inte nån nu - inte ens med hjälp av Prisjakt eller Pricerunner!

Plasmalampa - är det samma sak som lavalampa ?
I så fall har Teknikmagasinet det.
Lokan
Ett bra klapptips är dom nya fingervantarna som man kan använda till mobilerna med pekskärm! Ingen ska väl behöva frysa om fingrarna i vinter! yes.gif
Motti
Tio åringar gillar nog att skapa själva finns mycket pyssel för tjejer tex att sy eller måla göra egna smycken scrapbook dagbok mm.
När vår son bodde hemma till han var 24 så köppte vi flytta hemifrån saker och en del möbler påslakan grytor säng mm,allt det där kostar mycket för dom den dagen de ska flytta.
Kaffebryggare är ju ett måste när man ska skaffa eget liksom mickro tallrikar bestick tavlor badlakan frote mm.,annars är ju Pressentkort en väldigt bra pressent .
omk
Han är mycket intresserad av fysik, matematik och naturen. Möjligtvis så skulle nåt ut-i-skogen-grejs passa...kanske.

Nu vet jag inte hur gammal grabben din är, men när makens grabb var kring 13-16 sådär (och vid den tiden totalt ointresserad av allt, utom musik och skogen), så var det enda han ville ha, förutom pengar, riktigt goa sockar, typ jägarstrumpor att ha i sina skogskängor. Det slets ju ut 2 par, minst, varje år, och de kostar litegrann. Inget som en 15-åring själv vill köpa, ÄVEN om de är sköna och behövs.

En sittryggsäck kommer jag också ihåg stod på önskelistan nåt år. Likaså en mindre okrossbar termos.
Även försvarets gamla modell 59-skjortor + byxor. Begagnade och därför underbart mjuka och sköna. Och praktiska i skogen !

Edit; kom nu precis också ihåg pannlampan, med nån slags resår runt huvudet, där lampan sitter i pannan, en SÅN ville han väldigt gärna ha ! Och den är ju bra även till annat än skogen. Om man ska pilla med vadsomhelst när det är lite mörkt, perfekt ! Båda händerna fria !
Motti
Märkligt hur bra vi fått det så bra så vi inte ens vet vad vi ska önska oss i julklapp ,vi bara hittar på något bara före vi ska få något ! Tänk för början på 1900 talet kanske då blev de överlyckliga för en handsydd docka eller ett par regälla raggsockor ! eller ett paket kaffe ?i dag vet vi inte hur vi ska vända röven för att få till en bra julklapp !jösses.-Frågade dottern vad de önskade sig i julklapp hon och hennes man ,de har allt så hon önskad dom en Spa helg !bada kan man väl göra hemma giggle.gif
Klint

En kikare kanske kan va nåt ? Eller en fågelbok?
fvd
Var köper man dem ?
Myosotis

Fladdermusdetektor?

CITAT (fvd @ 04-12-2011, 10:51) *
Var köper man dem ?

Naturbokhandeln
mamamaggan
Ska " ge bort " ett fadderbarn till min brors äldsta barnbarn som är 8 år. Min brors sambo ska ge deras två barn med familjer getter till en by .

Barnen får så mycket presenter så jag tyckte att det var dags att bryta av med ett fadderbarn. Kan vara bra för honom att inse hur andra barn har det och så får han träna på engelska när de ska brevväxla.
Red Top
En mycket bra idé mamamaggan!

Själv brukar jag ge bort planterade träd bl a.
Anki på Öland
Blev inspirerad av mamamaggan så 2 av mina barnbarn får ett tack för att dom har skänkt pengar till ett projekt för att lära gatubarn i Bangladesh att läsa och skriva, och dom andra 2 får tack för att dom skänkt pengar till en fotbollsklubb i Uganda som är för gatubarn och där dom hjälper dom att komma på fötter.
Vickjohansson
Instämmer med någon öregående talare. Det blir svårare för varje år att komma på något lämpligt. Vår son på 6 älskar pyssel och pussel, men nu har han så mycket. Så det blir till att tänka till! En 10-årig tjej kanske är mogen för en mera riktig "hobby" - kanske går att introducera nåt helt nytt. Scrapbooking, blomsterpressning? (om man nu själv är trädgårdsnörd :-)
green
Ni kan hålla utkik på cdon.se de har en julkalender där de varje dag har extra-erbjudande på någon vara. Så där kan man hitta något om man har tur.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon