Full version: Vårlökar
Gröna mormor
Är det någon mer än jag som har sett att krokusar och snödroppar börjar sticka upp?
Iren
Hej och faktiskt såg jag det idag... undrar vad dom tycker då det blir vinter;-(
Gunilla T
Det är alldeles normalt - när kylan kommer stannar de till och fortsätter när vårvärmen väcker dem igen - inga problem alls.
Garden bliss
Sticker upp lökar här med ... och knopparna på min Magnolia Stellata ser misstänkt tjocka ut. Första hösten med den dock så det kanske är normalt, osäker på det.
Gröna mormor
Jag vet inte om det är normalt för dom att sticka upp redan i november, hos mig är det i alla fall första gången det sker. Och mina rosor slår ut i nya blomning! Visserligen står dom vid södersida intill huset, men ändåååå!
Krolliljan
Japp. Här sticker lökarna upp med.
smuleborg
Här med! Och vi skördar fortfarande persilja. Mangolden växer på nytt.

Igår drog vi morötter, i och för sig inte så konstigt, vi har medvetet låtit dem stå kvar i jord (har ingen jordkällare eller stort skafferi). Vi har en hel del potatis kvar i backen (har som sagt ingen jordkällare eller stort skafferi), vem vet hur det går med dem.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon