CITAT (fvd @ 03-12-2011, 10:12)

Underbara bilder nu får jag vårkänslor. Jag har mina hängpelargonier i källaren och hoppas att jag håller liv ide flesta. Jag såg att du hade en gul också den har jag bekymmer med, jag köpte den av Odla i våras. Den har ett fåtal blad och bara en blomma dvs inte växt alls. Nu har jag den på en fönsterbräda och hoppas att den skall överleva men det ser inte bra ut. Finns det något jag kan göra tro ?
Ja, visst längtar man. Men nu har vi i alla fall klarat av november och det står inte på förrän det vänder mot ljusare tider igen. Tycker själv att hängpelargoner är särskilt svåra att hålla liv i. Har en som heter Tommy som jag hoppas klara för den är verkligen speciell.
First Yellow, som den gula heter, har betett sig tjurigt hos mig också. Knappast några blommor alls och bara några blad, precis som du beskriver. Ända till den kom in under lysrören, då blev det mera fart. Har hört även av andra att den inte blommat så bra, kanske är det en sort som behöver extra mycket ljus. Vilket vi väl alla skulle behöva nu. Du kanske kan testa att ställa den under någon lysrörsarmatur.
Tommy
[attachment=66473:DSC_0137.jpg]