CITAT (fvd @ 03-12-2011, 10:12)

Underbara bilder nu fr jag vrknslor. Jag har mina hngpelargonier i kllaren och hoppas att jag hller liv ide flesta. Jag sg att du hade en gul ocks den har jag bekymmer med, jag kpte den av Odla i vras. Den har ett ftal blad och bara en blomma dvs inte vxt alls. Nu har jag den p en fnsterbrda och hoppas att den skall verleva men det ser inte bra ut. Finns det ngot jag kan gra tro ?
Ja, visst lngtar man. Men nu har vi i alla fall klarat av november och det str inte p frrn det vnder mot ljusare tider igen. Tycker sjlv att hngpelargoner r srskilt svra att hlla liv i. Har en som heter Tommy som jag hoppas klara fr den r verkligen speciell.
First Yellow, som den gula heter, har betett sig tjurigt hos mig ocks. Knappast ngra blommor alls och bara ngra blad, precis som du beskriver. nda till den kom in under lysrren, d blev det mera fart. Har hrt ven av andra att den inte blommat s bra, kanske r det en sort som behver extra mycket ljus. Vilket vi vl alla skulle behva nu. Du kanske kan testa att stlla den under ngon lysrrsarmatur.
Tommy
[attachment=66473:DSC_0137.jpg]