duo2010
Hej
Vad skall jag göra? Balsten sticker upp flera dm! Skall jag klippa av den eller låta den stå? blir det ngr lökar nästa år tro? confused.gif
Garden bliss
Undrar samma sak! Den milda hösten har ställt till det.
Preussen
det är inte så mycket ni kan göra, tyvärr. Det blir nog lök nästa år, ge dem en kvävegiva så fort våren annalkas. Förhoppningsvis hjälper det.
Det är en kombination mellan sort och varm höst som orsakat detta. Sätt senare nästa år.
På vitlökstråden 11/12 finns det mer information och diskussion.
HelénE
Så blev det för mig förra året. Kom en kall period i början av oktober och då satte jag ner dem, sen blev det varmare och blasten kom upp och ja sen blev det ju vargavinter.

Skörden blev inte så bra i år.

Nu har jag väntat, och väntat och väntat men har ännu inte vågat sätta ner vitlöken...

Helén
Anja Danmark
CITAT (HelénE @ 04-12-2011, 11:53) *
Så blev det för mig förra året. Kom en kall period i början av oktober och då satte jag ner dem, sen blev det varmare och blasten kom upp och ja sen blev det ju vargavinter.

Nu har jag väntat, och väntat och väntat men har ännu inte vågat sätta ner vitlöken...

Helén

Så er det godt nok ved at være i sidste øjeblik, hvis du skal have en god høst til næste år... De skal jo helst nå at sætte rødder inden vinteren smile.gif
andersen
CITAT (Anja Danmark @ 04-12-2011, 15:52) *
Så er det godt nok ved at være i sidste øjeblik, hvis du skal have en god høst til næste år... De skal jo helst nå at sætte rødder inden vinteren smile.gif

Håller helt med dej Anja. Samtidigt så tror jag att det går om man skyndar sig på, där jag bor så finns det tex rosor som blommar fortfarande.... det är en konstig vinter vi har.
Preussen
CITAT (HelénE @ 04-12-2011, 11:53) *

Helén

Det beror på vilken sort du odlar. Typ 1, tex messidrome, germidour, sabadrome, kommer gärna upp innan nyår oavsett väder. Som sagt vitlökstråden 11/12 bjuder på samma diskussion.
Bassam
Hej

om jorden innehåller mycket kväv , växter ska ge stor summa vegetativt också.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon