|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Aqvakul
14-12-2011, 13:36
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2011, 13:33)  Politik hit och dit, med det kommer man inte till rätta med när det finns allas åsikter och riktningar om det, så det bryr jag mig inte om just nu men .... såg Juholt på TV och kom på att tänka på honom med ett rött äpple i käften framdukad på julbordet ........  avskyr hans sätt och den politiken (=lekskolan) han försöker med....... att han inte har så mycket självbevarelsedrift att tacka för sig och försvinna !!!!!!!  kommer inte bli sosse och har inte ens varit i närheten av det ...........  Intressant politisk analys!
Ugglemormor
14-12-2011, 13:40
Det var ett ögonblick av impuls när han visade sig i TV, men för det önskar jag inte livet ur karn, utan att försvinna om det inte kommer mer än obegripligt klabbrande ...............
*Stintan*
14-12-2011, 14:00
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2011, 13:40)  Det var ett ögonblick av impuls när han visade sig i TV, men för det önskar jag inte livet ur karn, utan att försvinna om det inte kommer mer än obegripligt klabbrande ...............  Det finns uppenbarligen fler som behöver mer självbevarelsedrift! Det obegripliga klabbrandet är ju din specialité.
Ugglemormor
14-12-2011, 14:02
jag vet att det är ditt och nu Juholtans klapprande som gäller ........
*Stintan*
14-12-2011, 14:03
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2011, 14:02)  jag vet att det är ditt och nu Juholtans klapprande som gäller ........  Kan du inte läsa?
Ugglemormor
14-12-2011, 14:06
Gossen Ruda
14-12-2011, 14:40
Den gode Juholt tycks locka fram människans sämsta sidor, åtminstone hos de politiska motståndarna.
Gunilla T
14-12-2011, 14:52
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2011, 13:40)  Det var ett ögonblick av impuls när han visade sig i TV, men för det önskar jag inte livet ur karn, utan att försvinna om det inte kommer mer än obegripligt klabbrande ...............  Det är inte jag som är dum, det är Juholt som pratar obegripligt
Jag vet inte om jag har fel, men här på odla verkar det inte finnas en enda Socialdemokrat som vill ha Juholt avsatt. Kan hända har jag missat någon? Vad en person som aldrig röstat eller aldrig skulle rösta på sossarna tycker om Juholt bryr jag mig inte så mycket om. I alla fall när det inte är någon vettig analys utan bara allmänt han ser dum ut och pratar obegripligt, han är en pajas gagg. Skulle vara intressant med relevant kritik om honom från motståndarna. Det kom ju en tidigare, om att han var en usel talare, men det är enda gånger jag hört det, annars erkänner alla honom egenskapen av en god talare.
Ugglemormor
14-12-2011, 15:21
Skulle inte kritisera Juholt även att jag inte är en sosse om mannen var renhårig och begriplig i sina uttalanden. Men så är inte fallet, han väcker anstöt hos många fler som jag tagit del av, även hos de som håller med sossarna. De har nog ingen annan att ta fram som kan sin sak än denne "tomte", och det är skam för sossarna själva...  han är ett stort skämt!
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2011, 15:21)  Skulle inte kritisera Juholt även att jag inte är en sosse om mannen var renhårig och begriplig i sina uttalanden. Men så är inte fallet, han väcker anstöt hos många fler som jag tagit del av, även hos de som håller med sossarna. De har nog ingen annan att ta fram som kan sin sak än denne "tomte", och det är skam för sossarna själva...  han är ett stort skämt! Renhårig är han. Det är bara en hel massa människor som inte fattat det, eller vill inte fatta det.
Ugglemormor
14-12-2011, 15:25
Renhårig???? skämta inte ..... med massa smygel i fickan, näe så blåögt är jag inte .......
*Stintan*
14-12-2011, 15:32
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2011, 15:25)  Renhårig???? skämta inte ..... med massa smygel i fickan, näe så blåögt är jag inte .......   Du är just den rätta att snacka om renhårig!
Ugglemormor
14-12-2011, 15:36
Javisst har jag det, och det är min fulla rätt att säga min mening om det hela, eller har diktaturen slagit sig ner här?
CITAT (Fenja @ 13-12-2011, 13:00)  NU börjar man kunna ta gubben på allvar!! Men är det frågan om en äkta intervju eller är det ett skämt/en parodi? Gita
herkules
14-12-2011, 15:46
CITAT (Ugglemormor @ 14-12-2011, 15:25)  Renhårig???? skämta inte ..... med massa smygel i fickan, näe så blåögt är jag inte .......  vad för mygel? jag menar fakta, inte det aftonblaskan skriver
CITAT (Bengalow @ 13-12-2011, 15:24)  Juholt har en stark karisma, det är bra. Han kan tala för sin sak, så att han blir förstådd, men "ordmärkare" finns alltid. Trist för honom i så fall att en majoritet av svenska folket inklusive en stor del av socialdemokratin inte förstår/har förtroende för honom. gita
CITAT (Gita @ 14-12-2011, 15:37)  Men är det frågan om en äkta intervju eller är det ett skämt/en parodi? Gita Jag har svårt att tro att ROD (riksdag och departement) håller på med parodi. Men det kanske de gör? http://rod.se/juholt-ska-sluta-leverera-om...-l%C3%B6sningar
Gossen Ruda
14-12-2011, 16:04
Då var det dags för lite Gita-repriser igen.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-12-2011, 16:04)  Då var det dags för lite Gita-repriser igen.  Men tänk så lärorika och intressanta inläggen är. Viktig kunskap ska bankas in skallen ordentligt vet du väl?
Gossen Ruda
14-12-2011, 16:18
CITAT (Cacki @ 14-12-2011, 16:09)  Men tänk så lärorika och intressanta inläggen är. Viktiga kunskap ska bankas in skallen ordentligt vet du väl? Hmmmm. Tur jag är vaccinerad mot sånt.
CITAT (Gita @ 14-12-2011, 15:37)  Men är det frågan om en äkta intervju eller är det ett skämt/en parodi? Gita Säkert inget skämt. Vad han tycker imorgon är en helt annan sak. Beror kanske på om raset fortsätter och vilket humör han är på.
Gossen Ruda
14-12-2011, 18:49
Mera repriser.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-12-2011, 18:49)  Mera repriser. Och här är väl han som slår rekord när det gäller repriser. Gita
CITAT (Red Top @ 12-12-2011, 13:55)  Fenja. Vad får du för egen tillfredställelse av att smutskasta andra människor??
Det du sysslar med är bara osmakligt och oseriöst. Skulle du själv gilla att bli utsatt för den här typen av barnsliga påhopp, från människor, vars enda intresse är att provocera?
Engagera dig i någon sakfråga istället, om du nu överhuvudtaget är intresserad av politik.
De flesta andra här diskuterar politiska sakfrågor. Med några få "lysande" undantag. Ingen nämnd och ingen glömd. Vari ligger smutskastningen du talar om? Får man inte ha kritiska synpunkter på våra partiledare? Eller gäller det bara vissa partiledare, att de skall vara okritiserbara? Jag har inte hört något om smutskastning beträffande olika karikatyrer av Reinfeldt. Inte ens bilden av honom i nazistuniform, som var ytterst osmaklig och förmodligen på gränsen till olaglig har det protesterats emot. Säger man däremot att Juholt är en pajas så blir det ramaskrin. De är faktiskt offentliga personer och får som sådana räkna med mindre positiva omdömen, det gäller Juholt såväl som andra toppolitiker. Och speciellt när det som i Juholts fall gäller en eventuell statsministerkandidat (gud förbjude!) har vi all rätt i världen att påpeka att han faktiskt inte har vad som krävs/ inte klarar uppgiften. Gita
Sjukt så det förslår. "GISLAVED | Anna lider av den svåra reumatiska sjukdomen Sjögrens syndrom med följdsjukdomar, av fibromyalgi och dessutom av en whiplashskada efter en trafikolycka. Trots att hon har läkarintyg på alltihop anser försäkringskassan att hon ska arbeta. När Finnveden Nu kommer på besök är brevlådan full med post och soppåsar står på rad vid dörren. Anna har svårt att utföra enkla saker i vardagen och tvingas ta morfin mot de ständiga smärtorna. En gång i veckan kommer hemtjänsten och hjälper till med den mest grundläggande städningen. – Men nu har dammsugaren gått sönder, så nu har de också svårt att städa, säger hon. Skrek på möten Anna har varit sjukskriven på heltid sedan 2000 och var aktuell för sjukersättning, det som tidigare hette sjukpension. Men handläggaren på försäkringskassan gick emot all medicinsk expertis Anna konsulterat. – Hon kunde skrika på möten ”kan du vända ett blad ska du jobba!” Enligt Anna utelämnar handläggaren saker i journalerna, bland annat trafikolyckan och hur ofta hon har hemtjänst, för att få henne att framstå som mindre sjuk. Samma handläggare På ett så kallat arenamöte mellan sjukvården, försäkringskassan och arbetsförmedlingen kom parterna fram till att sjukersättningen var enda lösningen för Anna. Försäkringskassans handläggare som formellt skulle fatta beslutet var dock samma person som innan – och satte stopp igen. Någon ny handläggare fick inte Anna trots att hon begärde det, och hennes JO-anmälan lämnades utan åtgärd. Handläggaren anser att Anna kan få enklare arbetsuppgifter hos den arbetsgivare där hon formellt sett fortfarande är anställd – över 50 mil bort och där hon inte jobbat på över tio år. – De vet inte hur svårt sjuk jag är nu. Och hur skulle jag ens kunna ta mig dit? säger Anna, vars kroniska sjukdom bara blir värre med åren. – Egentligen vill jag ju ut och jobba. Men det är en omöjlighet när man inte ens kommer upp ur sängen själv. Ensamstående mor Anna är ensamstående mor och hennes enda inkomster är barnbidrag och bostadsbidrag. Socialtjänsten i Gislaved har nekat henne ekonomiskt bistånd eftersom hon då måste vara inskriven hos arbetsförmedlingen. – Det kan jag ju inte vara eftersom jag är anställd och sjukskriven. Mat och möbler till lägenheten har Hela Människan hjälpt till med och Anna säger att hon inte vet hur hon skulle klarat sig utan dem. Hon har inte fått någon sjukpenning sedan oktober och har begärt, men inte fått, anstånd med novemberhyran hos Gislavedshus. – Jag har inte kunnat betala några räkningar över huvud taget, berättar hon. Nu är hon rädd att hon och dottern blir vräkta. " KÄLLAMen det är väl så det ska vara!
CITAT (Gita @ 14-12-2011, 15:37)  Men är det frågan om en äkta intervju eller är det ett skämt/en parodi? Gita Nya tunga siffror
Gossen Ruda
14-12-2011, 22:08
CITAT (Fenja @ 14-12-2011, 21:46)  Njuter du över att föra fram negativa saker?  Det är väl positivt att det sk raset har upphört och att det går lite uppåt? För bara några dagar sen var det 24%. Läget har stabiliserat sig runt 26-27% så nu är det bara att sikta uppåt.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-12-2011, 22:08)  Njuter du över att föra fram negativa saker?  Det är väl positivt att det sk raset har upphört och att det går lite uppåt? För bara några dagar sen var det 24%. Läget har stabiliserat sig runt 26-27% så nu är det bara att sikta uppåt. Nä njuter gör jag inte, men det är väl av vikt att belysa saken från alla sidor?
CITAT (Fenja @ 14-12-2011, 21:46)  Om det ligger där nere i mars-april, då tycker till och med jag att Juholt ska ge upp. Kanske.
herkules
14-12-2011, 23:03
CITAT (Fenja @ 14-12-2011, 22:36)  Nä njuter gör jag inte, men det är väl av vikt att belysa saken från alla sidor? ahhh, är det det du gör?
Överbölingen
14-12-2011, 23:09
Fram till 15-års ålder förstod jag socialdemokratin. Sedan var det fem års vakum. Oaktat medlemskap i olika församlingar. Ingen övertygade. Som 21-åring fick jag rösta f f g. Minns inte vad det gällde men tror det var en folkomröstning. Minns inte vad jag röstade på för idé, men det hör inte hit. Det var ett personligt röstande och inte partibundet. Sedan dess har jag röstat efter hjärtat och accepterat fel och brister i de officiella partierns politik.
Skall jag hårddra frågan så finns det bara fyra patier. Resten är uppkomlingar: Sociademokraterna Moderaterna Folkpartiet Centern Övriga är uppkomlingar
Pappa var liberal så han sade tlll mamma vad hon skulle rösta på. Vad hon sedan röstade på vet ingen. Själv har jag alltid röstat efter det jag tror mest på. Dvs målrelaterat i nuläget. Utan ideologiska framtidsvisioner. Det är NU som gäller.
Detta till trots avvikande mening så har jag fortfarande ett antal STORA politiker i minnet oavsett var de hörde hemma. Erlander, Sträng, Hermanson, Ohlin, Hjalmarsson, Hedlund, utan prio. De var ledare! De var stora killar. För mig finns det inga andra partialternativ.
Om miljöpartiet accepterade sitt grundmål och gick samman med centern så skulle de bli trovärdiga. Om KDS gick samman med liberalerna så skulle de bli trovärdiga. Om vänstern gick samman med socialdemokraterna så skulle de bli trovärdiga. Om SD tog fast ställning så skulle de bli trovärdiga. Om uppstickaren FI tog ställning så skulle även de bli trovärdiga.
Just nu är grundfrågan: Hur räddar vi Sverige ur den europeiska- och världskris som pågår? Regionala och kommunala problem är inte aktuella om man ser till helheten. Däremot skall allt gå rätt till här hemma. Carema t. ex.
Gossen Ruda
15-12-2011, 08:02
CITAT (Anma @ 14-12-2011, 22:39)  Om det ligger där nere i mars-april, då tycker till och med jag att Juholt ska ge upp. Kanske. Jag ger honom ett år, frågan är om media låter honom hållas? Jag börjar dock märka en lite mer objektiv syn så man kanske har tröttnat på drevet. Ett par månader utan dessa opinionsundersökningar hade varit bra.
Red Top
15-12-2011, 09:22
Det här inlägget är inget skämt, utan allvarligt menat. Har googlat, men hittar inget konkret.
Kan man polisanmäla Riksdagen? Ibland fattar ju Riksdagen beslut, som visar sig påverka stora grupper av människor negativt. Är det då möjligt att göra en gruppanmälan till polisen?
Tänker främst på alla dåliga beslut angående den allmänna pensionen. Numera ekar det ju rätt mycket på pensionskassakistans botten. När någon gamblar med våra skattepengar på det sättet, vore det bra att ha en juridisk person att polisanmäla. Alltså: Går det att polisanmäla Riksdagen för brott??
tomas99
15-12-2011, 09:31
CITAT (Red Top @ 15-12-2011, 09:22)  Det här inlägget är inget skämt, utan allvarligt menat. Har googlat, men hittar inget konkret.
Kan man polisanmäla Riksdagen? Ibland fattar ju Riksdagen beslut, som visar sig påverka stora grupper av människor negativt. Är det då möjligt att göra en gruppanmälan till polisen?
Tänker främst på alla dåliga beslut angående den allmänna pensionen. Numera ekar det ju rätt mycket på pensionskassakistans botten. När någon gamblar med våra skattepengar på det sättet, vore det bra att ha en juridisk person att polisanmäla. Alltså: Går det att polisanmäla Riksdagen för brott?? Finns det någon lag som reglerar dåliga beslut? och i så fall vad är straffet för det brottet?
Gossen Ruda
15-12-2011, 10:03
CITAT (Red Top @ 15-12-2011, 09:22)  Det här inlägget är inget skämt, utan allvarligt menat. Har googlat, men hittar inget konkret.
Tänker främst på alla dåliga beslut angående den allmänna pensionen. Numera ekar det ju rätt mycket på pensionskassakistans botten. När någon gamblar med våra skattepengar på det sättet, vore det bra att ha en juridisk person att polisanmäla. Alltså: Går det att polisanmäla Riksdagen för brott?? Troligen inte eftersom riksdagen är lagstiftande. Det enda man kan göra är att rösta bort de dåliga vid nästa val.
niklaswik
15-12-2011, 10:28
Tänker främst på alla dåliga beslut angående den allmänna pensionen. Numera ekar det ju rätt mycket på pensionskassakistans botten. När någon gamblar med våra skattepengar på det sättet, vore det bra att ha en juridisk person att polisanmäla. Alltså: Går det att polisanmäla Riksdagen för brott?? Klart du inte kan göra. Det vore ju som att du anmäler dig själv. De "representerar" ju dig! Skämt åsido, du borde väl få lämna in en polisanmälan mot vem du vill, men det skulle förstås hamna i papperskorgen direkt.
Gunilla T
15-12-2011, 10:35
CITAT (tomas99 @ 15-12-2011, 09:31)  Finns det någon lag som reglerar dåliga beslut? och i så fall vad är straffet för det brottet? Vad är ett dåligt beslut? Det kan ju knappast handla om värderingsfrågor. Det är oppositionen som via KU granskar statsråden. http://www.riksdagen.se/templates/r_substa...ge____6373.aspx
Kan man anmäla regeringen för att de går mot riksdagen? Kan man anmäla en minoritetsregering för att de går mot oppositionen vilken har majoritet?
(I detta fallet i sjukförsäkringsfrågan).
Ugglemormor
15-12-2011, 11:22
Än har inte allt kommit fram om Juholt, det kommer att bli mer "tokigheter" och manipulationer som han är skylldig till ....  ... OCH jag läser inte vad tidningarna skriver! Det är endast skummet på ytan ..... Ser med nöje att han försvinner ur TV rutan ---- den mest osympatiska person som funnits i hela regeringen!! Sossarna har gjort sitt på 1900- talets början men de passar inte in i det moderna samhället....
CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2011, 11:22)  Än har inte allt kommit fram om Juholt, det kommer att bli mer "tokigheter" och manipulationer som han är skylldig till ....  ... OCH jag läser inte vad tidningarna skriver! Det är endast skummet på ytan ..... Ser med nöje att han försvinner ur TV rutan ---- den mest osympatiska person som funnits i hela regeringen!! Sossarna har gjort sitt på 1900- talets början men de passar inte in i det moderna samhället.... HUR vet du det? Hur vet du över huvud taget vad som händer, du som inte ens läser tidningar? Hur vet du att Juholt är osympatisk? Känner du honom? Eller är det för att han har mustasch?
Red Top
15-12-2011, 11:26
Det innebär alltså att den enda instans Riksdagen inklusive regeringen och dess ledamöter står till svars inför är konstitutionsutskottet. Vilket i sin tur innebär att de som kollektiv åtnjuter åtalsfrihet(liksom kungahuset)oavsett om de, som i fallet med pensionerna, förskingrar eller spelar bort medborgarnas pengar. Intressant. I så fall är det ju inte ens intressant med nyval. Pensionsöverenskommelsen är ju partiöverskridande. Dvs alla partier var överens. Här kan man verkligen tala om skendemokrati. Det är på tiden att svenska folket vaknar och börjar engagera sig i riksdagsvalen. Om vi ser till att bara rösta in kunniga politiker, som har förmågan att överblicka konsekvenserna av sitt handlande, kanske vi i framtiden kan slippa detta dribblande med våra pengar och våra liv. Det är nog sant som det sägs: Vi har den riksdag/regering vi förtjänar. Ursäkta mina märkliga funderingar, men jag låg sömnlös i natt i rena ilska över hur odemokratiska de flesta beslut är, även om vi lever i en demokrati. Trist att våra politiker glömmer ordet demokrati, så fort de blivit valda och får sin lön.
Ugglemormor
15-12-2011, 11:33
Hur jag vet???? Väldigt enkelt när man är i den positionen som man är att kunna se/veta vad som händer bakom kulisserna ........  Obs, --- detta gäller inte enbart sosse-gubben......
CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2011, 11:33)  Hur jag vet???? Väldigt enkelt när man är i den potionen som man är att kunna se/veta vad som händer bakom kulisserna ........  Obs, --- detta gäller inte enbart sosse-gubben...... Och en sån som du skulle ju hitta Osama Bin Laden när det begav sig. Det gick ju bra. Inte. Förresten, du har ju testat din sk förmåga på mig. Hur var det nu, jag hade ont i knät.
Gunilla T
15-12-2011, 11:38
CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2011, 11:33)  Hur jag vet???? Väldigt enkelt när man är i den positionen som man är att kunna se/veta vad som händer bakom kulisserna ........  Obs, --- detta gäller inte enbart sosse-gubben...... Lika sannolikt som att Ryan Air bjuder på en gratis räkmacka...
Ugglemormor
15-12-2011, 11:41
Hinner inte med hela världen, det räcker gott med norden....... och jag har mycket mer positivt att syssla med än den tråkiga politiken, men att man får info privat är inte så konstigt när makens vänner finns där i centrum... Arabländerna intresserar mig inte, de får slå slut på sig själva där nere ........
Gossen Ruda
15-12-2011, 11:49
CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2011, 11:41)  Hinner inte med hela världen, det räcker gott med norden....... och jag har mycket mer positivt att syssla med än den tråkiga politiken, men att man får info privat är inte så konstigt när makens vänner finns där i centrum... Arabländerna intresserar mig inte, de får slå slut på sig själva där nere ........ Varken som rugguggla eller som fuchsia gör du någon större succé och din trovärdighet är lägre än Juholts. Snacka går an, babbla på bara för ingen tror dig ändå.
*Stintan*
15-12-2011, 11:49
CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2011, 11:41)  Hinner inte med hela världen, det räcker gott med norden....... och jag har mycket mer positivt att syssla med än den tråkiga politiken, men att man får info privat är inte så konstigt när makens vänner finns där i centrum... Arabländerna intresserar mig inte, de får slå slut på sig själva där nere ........ Jaha så kör du en runda med lögner igen då.  Maken är det den där uppblåsbara saken du har i garderoben? Räcker det inte med att du blivit avstängd från forumet 2 gånger?
Ugglemormor
15-12-2011, 11:57
Det som är hemligt kan jag inte yppa om, men jag får mer ämnen och uppslag härifrån till min bok om forumet som sådant..... Det är rätt så intressant faktiskt och ingen kommer åt mig genom boken när våra advokater ska kolla varteviga kryphål. Att jag lever i mer vidare verksamhet, gör att jag har möjlighet att få info som jag nämnde ovan gm. hans vänner på plats. Oftast låter jag det passera av ointresse, men vissa saker kan man se så att hur blåögda är folket som tror allt ........ Mer info ger jag inte ut, där går min gräns......
Bengalow
15-12-2011, 12:04
citat "-Någon info ger jag inte ut!".....
Nåväl den info du gett om dig själv, är mer än tillräckligt för att vi skall förstå. Häpp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|