Full version: Kryddträdgård
Madde
Vi tänkte göra om vår kryddträdgård, som idag består av en flätad korg. Vi tycker den är för liten och tänker därför bygga upp en med lecablock, men hur stor bör man gör den? Jag vill gärna kunna "gå in" i kryddträdgården. Är det någon som har en sådan?
CallEva på Öland
Hej där i kryddtankarna!
Gå in i, ungefär hur stor tänker du då?

Calle med kryddträdgård på Ön
CallEva på Öland
Varför inte torvblock i stället för Leica...

Calle på Ön
Cilla
Jag byggde på höjden till en kryddspiral, http://www.juniper.se/kryddspiral/, och hade jag plats för en kryddträdgård att gå in i skulle jag nog sätta upp en sådan i mitten av den, eller som två "grindstolpar".

Fina former för kryddträdgårdar tycker jag att antroposoferna har i Järna. Runda, labyrintiska former.

En sak med kryddträdgårdar att tänka på är att kryddörter har så olika höjder. Vissa är ju manshöga medan andra kryper. Går att utnyttja så att "kryddrummet" eller hörnan i trädgården blir intressant, men gör också att man kan misslyckas om den ena kväver den andra.

Var på Öland har du din kryddträdgård calle? Jag besökte några där i somras.
CallEva på Öland
Hej där Cilla!
Kul att du direkt kopplar Ön till Öland, helt rätt!!!
Krydträdgården finns Öster om Mörbylånga

Cale under Öns Nordanvind
Cilla
Den missade jag, får bli en annan gång (om man får besöka)!

Har du berättat om den här på odla.nu tidigare?
vickeva
CITAT (CallEva på Öland @ 10-03-2004, 09:21)
Kul att du direkt kopplar Ön till Öland, helt rätt!!!

Inte så svårt att gissa, med tanke på ditt/ert nick... rolleyes.gif
CallEva på Öland
Ok Vivecka jag tänkte inte så långt...

Calle på Ön under hård Nordanvind
CallEva på Öland
Till Cilla, nej har inte beskrivet en, men välkommen du och alla andra när ni har vägarna förbi

Calle på Ön där man bara lite lite kan ana vår
Madde
Jättefin kryddspiral, tål att tänkas på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon