merlin68
Hej, har förgäves annoncerat under säkert två års tid i odlas och andra byt och säljsajter efter att få byta till mig ett blad av rexbegonia. Tyvärr utan framgång så nu försäker jag direkt på krukväxt forumet! Rota kan jag göra själv:) Kan byta mot ett blad av min näckrosbegonia eller en annan krukväxtstickling:)

Edit: Letar även efter ett skott av påskkaktus:)
strepp
CITAT (merlin68 @ 06-12-2011, 16:56) *
Hej, har förgäves annoncerat under säkert två års tid i odlas och andra byt och säljsajter efter att få byta till mig ett blad av rexbegonia. Tyvärr utan framgång så nu försäker jag direkt på krukväxt forumet! Rota kan jag göra själv:) Kan byta mot ett blad av min näckrosbegonia eller en annan krukväxtstickling:)

Edit: Letar även efter ett skott av påskkaktus:)

Vad är det för rexbegonia du söker finns ju en hel drös med dessa?
merlin68
CITAT (strepp @ 16-12-2011, 23:10) *
Vad är det för rexbegonia du söker finns ju en hel drös med dessa?

Helst snigelbegonia begonia escargot men är öppen för alla förslag yes.gif Begonia tillhör mina absoluta favoritplantor wub.gif :

http://www.google.se/imgres?q=rexbegonia&a...=1t:429,r:1,s:0

strepp
Hej
Men den är ju inte svår att hitta ute i handeln.Ganska vanlig begonia rexsort.
såg den förra veckan på plantaget.
Själv är jag begoniatokig och har mest cane ,buskbegonior och del arter.
Söker alltid efter buskbegonior.
merlin68
Har inte sett snigelbegonian i handeln, iaf inte där jag bor confused.gif Tycker den är jättefin men jag gillar även bladbegoniorna med flerfärgade blad i grönt och rosa wub.gif
strepp
CITAT (merlin68 @ 28-12-2011, 20:29) *
Har inte sett snigelbegonian i handeln, iaf inte där jag bor confused.gif Tycker den är jättefin men jag gillar även bladbegoniorna med flerfärgade blad i grönt och rosa wub.gif

Fråga i din blomsteraffär om de inte kan ta hem snigelblomman till dig
Begonia Rex-gruppen ´Escargot´ kallas den också för.Tror inte det är svårt för de att ta hem den.lycka till..
Lokan
Jag har Rex-begonior (alla samma) med dom vanliga grön-silverfärgade bladen. Du kan få en hel växt (liten och ynklig) om du är intresserad. Bladen blir stora och den blommar med små, söta ljusrosa blommor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon