Full version: LC och medelhavskost?
Gossen Ruda
I veckan såg jag på TV att man återigen höjde den sk medelhavskosten till skyarna. Fast på tallriken låg dessutom en stor potatis. Är man övertygad LC-kostare är ju sånt förbjudet och borde enligt regelboken medföra allsköns krämpor. Dessutom förekommer det även stärkelsehaltigt vitt bröd och pasta därnere. Är det något jag missat eller missuppfattat?
gnon49
Men potatis är väl ett av dom bästa livsmedlen vi har? Kombinerat med fet fisk, grönt samt nyttig olja måste ju vara en nyttig o bra måltid. Gott såg det ut att vara i alla fall.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 07-12-2011, 16:45) *
Men potatis är väl ett av dom bästa livsmedlen vi har? Kombinerat med fet fisk, grönt samt nyttig olja måste ju vara en nyttig o bra måltid. Gott såg det ut att vara i alla fall.

Fast inte om man äter kolhydratfri kost. Om jag kommer ihåg rätt.
RB9310
Ja fast undviker man kolhydrater funkar ju potatis dåligt. Potatis är det jag saknat mest när jag kört kost med low carb.
*Stintan*
Vad har medelhavskost med low carb att göra?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 07-12-2011, 19:02) *
Vad har medelhavskost med low carb att göra?

Båda sägs vara det bästa för kroppen.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2011, 19:28) *
Båda sägs vara det bästa för kroppen.

Det säger väl anhängare av alla typer av kost/dieter.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 07-12-2011, 20:02) *
Det säger väl anhängare av alla typer av kost/dieter.

Då är frågan om båda har rätt eller båda har fel. biggrin.gif
*Stintan*
Det kan nog vara olika för olika människor.
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2011, 20:03) *
Då är frågan om båda har rätt eller båda har fel. biggrin.gif

De studier som finns antyder att alla dieter fungerar, så länge man klarar att hålla sig till dieten. Det handlar alltså mest om att hitta den diet som man inte är hjärtligt less på efter sex månader.
Carl
En gyllene regel som en gäller alla dieter är. Sluta äta det som man vill äta och dricka. Håller man sig detta så går man obevekligen ner i vikt.
Fjortispower
Dieter hit och dieter dit. Herregud vilken tur man har som äter ganska mycket av allt och har en sjukt snygg kropp och ett härligt leende, så slipper man drunkna i alla dietformer. biggrin.gif

Men borde inte detta med vikt och sådant vara mycket genetiskt också?
Gossen Ruda
CITAT (Fjortispower @ 10-12-2011, 14:41) *
Dieter hit och dieter dit. Herregud vilken tur man har som äter ganska mycket av allt och har en sjukt snygg kropp och ett härligt leende, så slipper man drunkna i alla dietformer. biggrin.gif

Upp till bevis. Alltså med den där sjukt snygga kroppen. rolleyes.gif
Biggan_
Piccante
Jag gjorde en liten ovetenskaplig jämförelse:
Man med medelhavskost
[attachment=66623:shirtless_hunk_621.jpg]
Man med amerikansk kost
skånepåg
CITAT (Fjortispower @ 10-12-2011, 14:41) *

Du är ung och har hög metabolism, när du kommer upp i 30-40 och rör dig mindre så kommer kilona, om inte innan ^^
Men medelhavskosten är väl den dyraste av alla dieterna? Men också bra, lchf är ju jäkligt bra, några jag känner som var överviktiga följer ju det och de går ju ner 2-4 kilo varje vecka, bara man följer dieten med, lchf kosten tror jag inte jag skulle sakna nåt nämnvärt annan godsak =)
Men det är ju från person till person med, kolla med läkare och kolla upp värden och sånt iblan och bara ut och vandra en mil om dagen typ så jäklar går man ner, man behöver ingen svältdiet som många går på tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (Biggan_ @ 10-12-2011, 16:10) *

Fullt godkänd men jag tror att det är en standin för våran fjortis. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon