CallEva på Öland
Calle på Ön
Ingrid på Västkusten
Ja jag har ju mina tankar om torvblock direkt i sol plus att de täcks av mossa elelr blir myrbon i sol. Och så sjunker de ihop. Jag associerar inte torvblock med en varm sandig upphöjd ljuvlig kryddträdgård utan torvblock är mer rabatter med perenner och skuggia planteringar etc.

Finns ju ljuvliga pallkragskryddträdgårdar/pyramider, och jag måste tjata vidare om Lena N och alla andras fiina alster.

Nånstans i nått Forum här på odla döljer sig en ljuvlig kryddspiral som jag hittade en bild på Nätet. Hummm.....mmm

Hälsar Ingrid
Cilla
Jag har samma erfarenhet som Ingrid - torvblock är bra i skuggiga områden för skuggväxter som dessutom vill ha sur miljö.

Kryddörter vill ha sol, väldränerade sandjordar och så jämn temperatur mellan natt och dag som möjligt. Sten är bättre för dem.
pejori
tack alla vänner biggrin.gif
nu fick jag förklaringen varför inte ens kryddfröna tog sig. rolleyes.gif rolleyes.gif
plnterade dom i blomjord och satte dom i norrfönster blink.gif blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon