Full version: Amaryllistråden
bloel2
[attachment=66560:Neon_1.jpg][attachment=66559:Carmen.jpg]Fantastiska bilder som jaj-51 tog. Grattis!Den översta bilden är en Neon och köpt i år.Den nedersta är Carmen som jag tog in i November och blommar nu. Den ville inte ner till källan utan sköt upp en knopp efter bara några veckor.
jaj-51
Grattis till lyckan med nya fina blmmor på den gamla sparade löken.
Hur sköte du om den berätta gärna för oss nyfiknan
Sylvia
Mina amaryllis har tagit tjuvstart! Det är svårt att pricka rätt till just julen, så många av mina blommar redan! Men det kommer ju fler stjälkar.
mamamaggan
Mina nyinköpta från Odla har minst en blomknopp allihop. Ett par från förra julen har också knopp på G.

Jag lät dem stå kvar i krukan tills jag kunde gräva ner dem ute. Så länge de har gröna blad får de näring.

Gräver upp innan det blir för kallt och sätter i kruka igen. De får stå svalt , c:a 10 - 15 grader , till början på november . Tar in dem i lite varmare miljö men de får stå så mörkt som möjligt , gärna med strut på . för att inte bli för långa.

Vattnar lite lite när det börjat komma knopp. När de blivit så stora om jag vill ha dem , av med struten och full vattning.
bloel2
[attachment=67969:Lima_2.jpg][attachment=67968:Papilio__3_.jpg]Här kommer fler bilder på mina nytilllskott:Den första heter Lima.
Och den andra heter Papilio. smile.gif
Trampendal
CITAT (bloel2 @ 17-02-2012, 20:17) *
[attachment=67969:Lima_2.jpg][attachment=67968:Papilio__3_.jpg]Här kommer fler bilder på mina nytilllskott:Den första heter Lima.
Och den andra heter Papilio. smile.gif

Lite OT kanske men, vilka snygga fönsterlampor!
Finns de månne att köpa någonstans?
(Blommorna är såklart också jättefina) smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon