Full version: Lucka 11
Ezereht
Ha! Jag fortsätter med dom ljusrosa rosorna wink.gif Här är en till Kanadaros, Morden Blush.

Parkland-serien, buskros
Svag till ingen doft.
Härdighet till zon 6-7
Blommar kontinuerligt, men blommorna är känsliga för regn, knopparna orkar inte slå ut och klibbar ihop.

Ny i min trädgård sedan förra sommaren har jag för mig. Den blev inte så stor i somras, men blommade ganska flitigt. Frös nästan inget.
Kajsa

Den tillhör mina basrosor dom där som aldrig fryser, ljuvligt söt. Har läst att den är vanlig i brudbuketter i Kanada, det kan man förstå.
Ezereht
Har du problem med att den klipbbar ihop och inte orkar slå ut i regn Kajsa?
Kajsa
Jo kanske när du säger det, tittade i LÅG och där står det som du säger att de klibbar i regn. Har flera ex som jag haft många år, har så tätt i alla rabatter att är någon lite trist ett tag så tar någon annan vid. Jag är bara så nöjd med formen, den lilla lagom stora rosbusken och att den inte fryser, och så blommar den till sena hösten. Färgen är perfekt !

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon