Full version: Lucka 12
Kajsa
Rosen Linnaeus tillhör gruppen Moderna buskrosor, blir en liten buske. Kommer från Poulsen rosor 2007 man ville hedra Carl von Linné då det var 300 år sedan han föddes 2007.

Bild från i sommar, dom ex jag har frös ner en del sista vintrarna men kom igen rätt snabbt, zon 4 ros.
Svag doft, färgerna sprakar i gult, orange, rosa, remonterar.

Svag doft, en del svartfläck kan dyka upp vissa år men inget problem. Blir ca 1 m - 1.20 hög och lika bred.

Buskarna får en massa nypon

Ezereht
ÅÅÅÅåååååååååååååååååååååååååååhhhHHHHHhhhhhhh Min älskling!!!
Den är helt helt... underbar wub.gif
Tror det här var andra året jag hade den.. sen dog den. Orkade inte riktigt med zon 5.
Kajsa
Du skulle kunna ha den i kruka ?
Ezereht
Jag har inte någonstans att vinterförvara en kruka. Ej isolerat kallförråd möjligen. Men det blir ju i alla fall -30 eller -35 där när det är som kallast.
stennie
Helt underbar, jag älskar rosor som skiftar i massa nyanser! tummenupp.gif
merlin68
Tack för den fina bilden. Precis en sådan ros har jag sökt efter!!! Finns den i vanlig trädgårdsbutik eller måste man skicka efter den från cedergrens eller flora linnea? Hur lång är blomningstiden, remonterar den?
Kajsa
Den finns hos Växtmästaren eller skickar du efter den hos Flora Linnea eller Rosenposten i Danmark. Själv har jag köpt mina hos vår trädgårdsmästare. Och den blir högre än rosfirmorna skriver. Rosen blommar om till sena hösten.
www.rosenposten.dk
www.floralinnea.se
merlin68
CITAT (Kajsa @ 25-01-2012, 19:19) *
Den finns hos Växtmästaren eller skickar du efter den hos Flora Linnea eller Rosenposten i Danmark. Själv har jag köpt mina hos vår trädgårdsmästare. Och den blir högre än rosfirmorna skriver. Rosen blommar om till sena hösten.
www.rosenposten.dk
www.floralinnea.se

Tack för snabbt svar! Ska höra med närmaste handelsträdgård om de tar in några till våren, annars blir det floralinnea:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon