Full version: Musikhjälpen
Krolliljan
Den årliga Musikhjälpen
Årets tema är: Alla flickor har rätt att gå i skolan.
Meriona
Mycket bra initiativ!
cistus
Bra idé. Jag ska vara med på en danskväll på lördag, som både roar oss själva och hjälper andra!
Krolliljan
Puttar upp denna och slår ett slag till yes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men varför kommer några dagar efter att julgranen står på sin vanliga plats och säga att den måste flyttas, vi behöver plats.....

Kostar ju bara 100 000 Kronor....... för oss i Göteborg
Meriona
Nu förstår jag inte sambandet mellan granen och musikhjälpen? unsure.gif Vad har jag missat?
Huggorm
CITAT (Meriona @ 15-12-2011, 15:21) *
Nu förstår jag inte sambandet mellan granen och musikhjälpen? unsure.gif Vad har jag missat?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.786182...or-musikhjalpen
gnon49
Sahlins gamla kontokort är visst högt värderat även om det är klippt i två delar. Ja det är väl också ett stycke historia för den som känner sig manad. Ändamålet är ju gott.
fvd
Jag har lyssnat och tittat på musikhjälpen i flera år nu. Det är ett fantastiskt program man får höra så mycket härlig spontanmusik och får mycket kunskap på vägen. Det är inte en kategori människor som är med utan alla från vaggan till graven, det tycks inte finnas några gränser för uppfinningsrikedomen. Det värmer verkligen i hjärtat. I år samlar man in pengar för alla flickors rätt att gå i skolan. Gå in och önska låtar pengarna kommer verkligen dit det skall.
Mollis
Jag önskade låten "Diggar dig" med Povel och Wenche:-) Det är verkligen härligt att se att det finns så många som på alla möjliga fantasifulla sätt gör något för att hjälpa till wub.gif
RB9310
smile.gif

Lyssnar så mycket som möjligt varje år. Har dock aldrig fått med någon önskning trots ett antal försök. Förutom att musikhjälpen är bra som fenomen så gör den mina arbetsdagar mycket roligare. Brukar sitta och lyssna på talböcker men just musikhjälpen får mig att byta till radio.
Meriona
Jag önskade inte men ringde in ett par gånger till Ugglas egen insamling till musikhjälpen.
RB9310
Den har jag missat men det pågår ju en massa insamlingar till musikhjälpen smile.gif
Meriona
Det var under hans program i P4 förut idag, ett program som jag älskar. biggrin.gif
gnon49
Ja skolgång är nog viktigaste för att ett samhälle skall förändras till det bättre. För den enskilde pojken eller flickan i tredje världen kan utbildning göra en enorm skillnad i levnadsvillkor. Och att barn inte utsätts för svält, som vad jag förstår kan försvåra inlärning senare i livet. För dom små tjejerna i Afghanistan måste det var rena himmelriket att få gå i skola och lära för livet.
RB9310
CITAT (Meriona @ 16-12-2011, 19:33) *
Det var under hans program i P4 förut idag, ett program som jag älskar. biggrin.gif

Aha kör ju dygnet runt på P3 under musikhjälpen och annars bara P4 någon enstaka gång när mitt favorithockeylag spelar. Lyssnade mycket på karlavagnen förr men tycker karlavagnen har blivit sämre.

Kör nog mest P1 om jag ska vara ärlig. Hjälp, jag har blivit gammal fear.gif
Meriona
Nej då jag känner flera unga människor som lyssnar på P1, alla förståndiga. Känn dig klok istället! smile.gif
Huggorm
P1 är inte så illa. Nyhetstimmen på morgonen var perfekt att lyssna på när man åkte till jobbet. Sedan har de en ruskig massa program som inte intresserar mig ett dugg också
Meriona
Undrar hur ens egen radiokanal hede sett ut? smile.gif
RB9310
Haha ja men jag är nog på gränsen. Dock så är jag nog ung till sinnet med en gammal kropp. Btw när blir man gammal åldersmässigt?

CITAT (Meriona @ 16-12-2011, 22:34) *
Undrar hur ens egen radiokanal hede sett ut? smile.gif

Ledsen att göra er besvikna men min hade sett ut som radiohjälpens power hour dvs med en massa hårdrock.
omk
Lyssnade på Ekot (22.00) när jag åkte hem ikväll; 18 MILJONER har de fått in !!
tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (omk @ 18-12-2011, 23:41) *
Lyssnade på Ekot (22.00) när jag åkte hem ikväll; 18 MILJONER har de fått in !!
tummenupp.gif

Fantastiskt! bravo.gif bravo.gif
tummenupp.gif
fvd
Jag har lyssnat hela dagarna och på slutet i radion. Det var riktig festyra Sedan jag började lyssna och titta på musikhjälpen tycker jag att höstarna har blivit mycket positivare. Det är så bra timing annars hade det bara varit grått och negativt i alla medier. Allt känns mycket hoppfullare och jag är så imponerad av den unga generationen. Hatten av !!!
Krolliljan
Över 18 miljoner smile.gif
Det är fantaskiskt vilket engagemang, oavsett summan. Jag blir så lycklig när så många gör gemensam sak för något som vi tar som så för givet.
Jag har oerhört stor respekt för de tre programledarna. ( Och Jason i synnerhet som avverkat sitt tredje år i buren rose.gif tummenupp.gif )
Huggorm
CITAT (Krolliljan @ 19-12-2011, 07:50) *
( Och Jason i synnerhet som avverkat sitt tredje år i buren rose.gif tummenupp.gif )

Vilket bara råkar vara bra reklam för hans musikkarriär. Kunde de inte släppa fram någon ny människa istället, jag är övertygad om att det finns massor med lovande radioprofiler som skulle kasta sig över chansen? Jag tyckte nog Gina Dirawi var den klarast lysande stjärnan i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon