Full version: Lucka 15
Ezereht
Graham Thomas, fotad på Wij, ska vara zon 5 där. En av de mer härdiga Austinrosorna. Men jag har inte vågat prova i min trädgård ännu, tror den behöver ett väldigt bra hörn i så fall. Men jag är ju väldigt förtjust i gula rosor så vem vet =) Tänke vi kan behöva mera glad-rosor, börjar bli väl tungt kliva upp nu i mörkret. Den mesta snön har regnat bort.

Kajsa

Graham Thomas kom 1983, blir ca 1.5 m och jag har haft mitt ex en massa år, men den växer skyddat mot en södervägg, stark och fin doft, kan få svartfläck ibland. LÅG skriver zon 3 men den klarar mer än så den hade varit död annars här för längesedan.

Klätterrosen Etude rosen bakom frös ner helt två sista vintrarna, så den har jag snurrat in med vinterväv nu i december, men det har jag aldrig gjort med Graham Thomas, den fryser ner men inte bort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon