Gillar mest de finstämmiga julsångerna, har inget för de generella --- ex "hej tomptegubbar ex.ex" ... de har ju blivit så slitna redan i början av november .......
gnon49
15-12-2011, 22:12
Med en riktig bra röst så är stilla natt o ave Maria som bomull för öronen. Men alla finstämda julsånger är en lisa för själen.
hattstugan
15-12-2011, 22:22
O Helga Natt och Stilla natt är Jul för mig!
Artist spelar ingen roll bara musiken i sig säger allt!
Som barn var vi varje år i midnattsmässan på julafton och där sjöng hela kyrkan stilla natt.
Snö var det alltid och många åkte med häst och släde. Allt det ser jag framför mig när jag hör stilla natt......
sommarhumla
16-12-2011, 22:04
Adams julsång
Have yourself a merry little christmas m Judy Garland
The christmas song m Nat King Cole
Ave Maria
xlxl67
16-12-2011, 22:14
"Gläns över sjö o strand" o "heliga natt" med Jussi!
Lokan
16-12-2011, 22:38
"En liten tid, vi leva här, med mycket möda och stort besvär. Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara!"
Helga natt och Stilla natt är ju fina och stämningsfulla men jag tycker inte man ska sitta med tårar i ögonen hela julen
RB9310
16-12-2011, 22:42
Tycker man måste skilja på dom gamla klassiska och dom nya julsångerna/låtarna. Det finns en massa nytt som är bra men kan omöjligt jämföra dom med nyare jullåtar typ dom med Anders F Rönnblom, Just D och alla underbara hårdrocksjullåtar.
Peztis
16-12-2011, 22:42
Håller med om många ovan samt några till:
Have yourself a Merry little Christmas m Judy Garland (från den underbara filmen Meet me in S:t Luis) White Christmas m Bing Crosby Little drummer boy/Peace on Earth med Bing Crosby och David Bowie http://www.youtube.com/watch?v=DiXjbI3kRus
Men så ääälskar jag också Last Christmas med Wham!
RB9310
16-12-2011, 22:48
Haha det är en av dom icke klassiska. Det bekräftar bara vad jag skrev.
Peztis
16-12-2011, 23:06
Fats grejjen är ju att den har blivit en klassiker! Allt kan ju inte stanna kring 50-talet även om det var underbar musik då!
Meriona
16-12-2011, 23:09
Jag älskar nya julsånger lika mycket som gamla. Svenska lika mycket som engelska och amerikanska och andra. Nä jag kan omöjligt välja en enda, det går bara inte!
Motti
16-12-2011, 23:21
"Vår Julskinka har rymt " och "Al i want four Christmas is you" med Maria Carrie (kanske inte helt rätt stavat). "Santa Claus is back in town ""med Elvis Presley .Mina tre topp
merlin68
16-12-2011, 23:32
White christmas med Louis Armstrong är en riktig julfavorit! Vilken underbar röst!
Jag älskar nya julsånger lika mycket som gamla. Svenska lika mycket som engelska och amerikanska och andra. Nä jag kan omöjligt välja en enda, det går bara inte!
Jag håller med Meriona. Men det beror även på min sinnesstämning.