Full version: Vad bjuder du på....
Blomstertanten
giggle.gif Sånt besök får man inte varje dag!

CITAT
Det visade sig att myndigheterna redan var på jakt efter en sälunge som hoppade omkring på en av gatorna i området. Sälungen hade dessutom lyckats skrämma några pensionärer när den tog sig in i deras trädgård.

Men vem kan bli rädd för en sån sötnos? unsure.gif
Lokan
Bra fråga! Dom kanske hade lite dålig syn?? laugh.gif
omk
Oj, så söt ! Den gjorde sig snabbt hemmastadd, måste man säga ! laugh.gif

Det påminner mig om en händelse för en herrans massa år sen, mitt i Borås, då en ung man ringde in en natt och sa att han mött ett jättestort sjölejon på gatan ! blink.gif sos.gif
Han gjorde som kvinnan i artikeln, vidhöll å det bestämdaste, att han INTE var full (iaf inte SÅ full !) och att det visst var ett sjölejon !
Tjenare, tänkte vi ... crazy.gif

Nu föll det sig så, att brandstationen ligger på samma gata, så vi fick väckt upp ett av befälen där och bad honom kolla ut genom ett fönster om det möjligen fanns nåt djur utanför som INTE hörde hemma i den svenska faunan ... rolleyes.gif

Han trodde nog att vi blivit tokiga, men gjorde som vi bett honom. JODÅ, där kravlade det omkring en ENORM best, mitt på gatan !! fear.gif

Staden hyser en stor djurpark, så vi fick kontaktat nån personal i parken, som genast åkte ner till platsen med en släpvagn och fick, efter lite lirkande (= fisk, förmodar jag), ombord jätten på vagnen och återbördad till "hemmet", för visst hade den smitit ... giggle.gif
Lokan
Å jösses! Ja den kanske man inte vill ha hemma i soffan.... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon