Motti
I fredags poppade det upp en gammal låt i huvudet den har väl legat där i de gammla gömorna i huvudet rolleyes.gif låten heter : Judy in the sky , någon som kommer ihåg vem som gjorde den ? tror det är en 70_talare.

MVH Motti
Skruttis
Min första tanke var direkt Elton John. Men sedan kom jag på att den heter Lucy in the sky with diamonds.
Snarlika i a f. wink.gif
VitaFingrar
Säker på att låten heter så och inte Judy in Disguise?
Ingela i Segersberg
Kan det inte ha varit Lucy in the sky.... Isåfall var det Beatles som sjöng.
VitaFingrar
CITAT (Skruttis @ 19-12-2011, 16:40) *
Min första tanke var direkt Elton John. Men sedan kom jag på att den heter Lucy in the sky with diamonds.
Snarlika i a f. wink.gif

Det är väl Beatles och inte Elton som gjort Lucy in the sky with diamonds? Eller?
Gunilla T
Judy in disquise

http://www.youtube.com/watch?v=TaWaQBxc0aI
Motti
Lucy in the sky with dimonds är en Beatles låt den finns med på deras St Peppers album,nä den var det inte jag menar :)Den här låten jag menar har mer soul jazzpopp stuk mycket blåsinstrument .
Skruttis
CITAT (VitaFingrar @ 19-12-2011, 16:43) *
Det är väl Beatles och inte Elton som gjort Lucy in the sky with diamonds? Eller?

Ingen aning faktiskt. Jag har bara hört den med Elton John.
VitaFingrar
CITAT (Motti @ 19-12-2011, 16:46) *
Lucy in the sky with dimonds är en Beatles låt den finns med på deras St Peppers album,nä den var det inte jag menar :)Den här låten jag menar har mer soul jazzpopp stuk mycket blåsinstrument .

Det är nog Judy in Disguise du menar isåfall. Gunilla T har länken! smile.gif
Motti
HELT RÄTT ! " Judy in disquise" var det ! Tack smiley_small_hug.gif Men vad hette han som sjöng den någon som minns det ?
Gunilla T
John Fred and his Playboys wink.gif
Motti
Tack Gunilla thanks.gif Kommer inte in på Spotify har glömt mitt lösenord sad.gif Men jag ska kolla på Groovshark i stället en annan musiksite .
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har den också på en gammal EP eller LP, gillade den.

Motti
Tyvär fanns den inte på www. Groovshark.com : ( Tänk att de där gammla låtarna bara kan poppa upp i huvudet rätt var det är !otroligt .Ska kolla mina gammla vinyl kanske jag har låten någon stanns på en av dom .
Anma
CITAT (Motti @ 19-12-2011, 19:56) *
Tyvär fanns den inte på www. Groovshark.com : ( Tänk att de där gammla låtarna bara kan poppa upp i huvudet rätt var det är !otroligt .Ska kolla mina gammla vinyl kanske jag har låten någon stanns på en av dom .

Den finns på Youtube.
Här: http://www.youtube.com/watch?v=Biu95fyvmLI
Motti
GÖR DEN ! tack Anma jätte snällt av dig thanks.gif
Berith
Yeeah! bravo.gif Ett bra tag sen man hörde den men guuu så bra den är! På den tiden fanns ju bara radiolyssning så man visste inte så noga hur artisterna såg ut men i ett av dom andra klippen var han ju riktigt söt ju... Och nog sjutton kunde jag sjunga med!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon