Full version: Spretiga hyacinter
Pius
Jag tycker att hyacinter hör julen till och köpte några häromdagen. Men när de nu börjar slå ut ser de lite konstiga ut, spretiga och doftlösa. Hyacinter brukar ju vara knubbiga och täta men inte mina, glesa och spretiga.

Är det här någon speciell sort tror ni, eller kan de ha blivit "misshandlade" vid drivningen?

Pius
Gröna mormor
Jag har också märkt att kvaliteten på hyacinter varierar väldigt. Försöker välja ut dom som är "knubbigast" och ser ut att ha en tät knopp, men det funkar inte alltid.
octachoron
Är inte den naturliga formen på hyacinter mera glesa blomställningar än de som man köper "färdiga" i affären?
Pius
CITAT (octachoron @ 21-12-2011, 11:34) *
Är inte den naturliga formen på hyacinter mera glesa blomställningar än de som man köper "färdiga" i affären?

Det kan nog stämma, har för mig att en del hyacinter i trädgården är glesa och några kompakta.

Pius
Gröna mormor
Efter varje jul gräver jag ner dom utblommade hyacinterna i trädgården, och dom har blivit hur fina som helst!
Rebecca
Hyacinthers normala form är den glesa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon