CITAT (skånepåg @ 20-12-2011, 23:49)

Bra men bara för att mobba mer microsoft help är inte bra
Försökte själv med dem för typ 8 år sen för router problem och mycket annat, hur fel hade de inte och surra där i 10-20 minuter och bara få frågor när man kan få direkta svar från bra sajter som bara google, tom, kjell & companys bok hade 100 fler svar än vad microsoft hade

Hehe, men alla förlitar ju sej på såna skitsaker och vill inte lära sej problemen som är så jäkligt enkla egentligen ^^
Jag har ett par data körkort men detta microsoft hjälp ger mer frågor än svar

Jag pratar överhuvudtaget inte om att få hjälp av någon mänsklig support som ställer frågor utan om den hjälp som enkelt går att läsa sig till i datorns hjälpprogram som finns på startmenyn. I det här fallet står det utförligt att läsa hur man ska gå tillväga. Har man andra problem som det inte finns lösningar på i hjälpen kan man såklart lätt googla fram det på andra sajter men det behövs verkligen inte i TS fall. Att själv
läsa i "hjälp" är ett utmärkt och enkelt sätt att lära sig hur den egna datorn fungerar när man t.ex. uppgraderat till ett nyare operativsystem utan att behöva kontakta support utifrån för minsta lilla. Det är enklare och går fortare än att googla. Jag tror att vi talar om två olika saker du och jag.
Jag testade och det tog mig några sekunder att söka fram och läsa i "hjälp" hur man steg för steg gör för att fixa det TS frågar om. Det kan inte vara enklare att lära sig eftersom man får direkta svar.