Full version: dator
boxer2
Hur tar man bort viloläget på Windows 7?
skånepåg
Kontrollpanelen och sen de visningen för ikonerna och energiartelenativ tongue.gif
*Stintan*
Jag rekommenderar dig att gå till Hjälp och support i startmenyn och sen söka på "stänga av viloläget" och läsa under "vanliga frågor". Där står hur man gör och en del tips.
skånepåg
Men det är ju skitlätt fixat, jag gav han halva tipset sen finns det ett par val tiil biggrin.gif
Hehe man kan förenkal w7 men hur kul är det med allt nytt tongue.gif
*Stintan*
CITAT (skånepåg @ 20-12-2011, 20:41) *
Men det är ju skitlätt fixat, jag gav han halva tipset sen finns det ett par val tiil biggrin.gif
Hehe man kan förenkal w7 men hur kul är det med allt nytt tongue.gif

Fortfarande Skånepåg så är alla inte lika datornördiga som du som håller på o trixar och fixar med din dator jämt. För oss andra är det jättebra att läsa i "Hjälp" för att få svar. Därifrån går det oftast att direktklicka till stället där man kan ändra saker och ting.
skånepåg
Men om du kollar föregående, om man kanske förklarar det bättre då biggrin.gif
I kontrollpanelen så kan man få den gamla tillbaka om man klickar som jag sa visningen för de andra ikonerna ^^ Sen är allt som vanligt, energialternativet och allt annat nästan tongue.gif
Så här ska det se ut ^^
*Stintan*
Jag har inte sagt att det du skrev var fel men eftersom jag tyckte det var dåligt förklarat så skrev jag mitt svar. Jag anser för övrigt att det aldrig är fel att i första hand använda sig av datorns hjälpprogram eftersom man faktiskt kan lära sig en del av det som man inte skulle annars.
skånepåg
Äsch de skitet tar oftast 10 minuter som man lär sej på ett par sekunder på google, man måste ju kolla allt skit och så tongue.gif Vet man problemet har man svaret sekunder bort biggrin.gif

Tom. kjell och companys data bok även den gratis på nätet ger mer och korekta och snabbare svar biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (skånepåg @ 20-12-2011, 21:49) *
Äsch de skitet tar oftast 10 minuter som man lär sej på ett par sekunder på google, man måste ju kolla allt skit och så tongue.gif Vet man problemet har man svaret sekunder bort biggrin.gif

Tom. kjell och companys data bok även den gratis på nätet ger mer och korekta och snabbare svar biggrin.gif

Nu är du bara dum.
skånepåg
Nee bara korrekt, ni som är dumma och förlitar er på microsft skräpet tongue.gif
*Stintan*
Man kan ha olika behov förstår du smile.gif
skånepåg
Testat google? Du får alla svar där ^^
Microsofts help hjälper inte mycket, väcker mer frågor än svar om man inte vet vad man ska klicka, då google gör bättre jobb biggrin.gif
*Stintan*
Jag vet var jag ska söka om jag behöver hjälp med något.
skånepåg
Bra men bara för att mobba mer microsoft help är inte bra tongue.gif
Försökte själv med dem för typ 8 år sen för router problem och mycket annat, hur fel hade de inte och surra där i 10-20 minuter och bara få frågor när man kan få direkta svar från bra sajter som bara google, tom, kjell & companys bok hade 100 fler svar än vad microsoft hade tongue.gif Hehe, men alla förlitar ju sej på såna skitsaker och vill inte lära sej problemen som är så jäkligt enkla egentligen ^^
Jag har ett par data körkort men detta microsoft hjälp ger mer frågor än svar tongue.gif
*Stintan*
CITAT (skånepåg @ 20-12-2011, 23:49) *
Bra men bara för att mobba mer microsoft help är inte bra tongue.gif
Försökte själv med dem för typ 8 år sen för router problem och mycket annat, hur fel hade de inte och surra där i 10-20 minuter och bara få frågor när man kan få direkta svar från bra sajter som bara google, tom, kjell & companys bok hade 100 fler svar än vad microsoft hade tongue.gif Hehe, men alla förlitar ju sej på såna skitsaker och vill inte lära sej problemen som är så jäkligt enkla egentligen ^^
Jag har ett par data körkort men detta microsoft hjälp ger mer frågor än svar tongue.gif

Jag pratar överhuvudtaget inte om att få hjälp av någon mänsklig support som ställer frågor utan om den hjälp som enkelt går att läsa sig till i datorns hjälpprogram som finns på startmenyn. I det här fallet står det utförligt att läsa hur man ska gå tillväga. Har man andra problem som det inte finns lösningar på i hjälpen kan man såklart lätt googla fram det på andra sajter men det behövs verkligen inte i TS fall. Att själv läsa i "hjälp" är ett utmärkt och enkelt sätt att lära sig hur den egna datorn fungerar när man t.ex. uppgraderat till ett nyare operativsystem utan att behöva kontakta support utifrån för minsta lilla. Det är enklare och går fortare än att googla. Jag tror att vi talar om två olika saker du och jag.
Jag testade och det tog mig några sekunder att söka fram och läsa i "hjälp" hur man steg för steg gör för att fixa det TS frågar om. Det kan inte vara enklare att lära sig eftersom man får direkta svar.
skånepåg
Hehe kanske det, hjälp funktionen kan kanske vara bra i vissa lägen men de frågor jag haft har jag bara fått fler frågor än ett konkreta svar på hur man kan lösa det tongue.gif
boxer2
Nu ska ni inte bråka mina vänner. wink.gif Tack för all hjälp båda två. ska kolla upp bådas svar. Tack smile.gif Och *stintan* jag är en av de som inte är datanördar, även om jag ibland kallas för det. så tack för din utförliga hjälp. Ska kolla det.
Tack båda! wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon