Carl

Trots min höga ålder har jag barnasinnet kvar köpte en helikopter till mig själv 300SEK. Radiostyrd skit kul.
liknande denna
http://www.youtube.com/watch?v=CjYGJy08m1A
hattstugan

Sonens svärfar köpte en sån för nån vecka sen!

Var rädd om barnasinnet!!!
Peztis
Hur många minuter höll de?

Vi köpte två olika sorter förra julen och de höll vardera kanske 3 minuter. Den ena köpt på BR var det inga problem med att få pengarna tillbaka. På Teknikmagasinet var jag tvumngen att vända mig till "högre ort" och fick tillbaka pengarna efter några vändor...

Hur kul de där radiostyrda än verkar vara så verkar de vara väldigt dåligt konstruerade. Det förstod vi när vi kollade runt i bekantskapskretsen och på internet, de allra flesta går sönder på en gång.

Men det var väl ett par roliga minuter min man hade - särskilt som det var sonens present!
skånepåg
Asså radiostyrt i all ära men bensin drivet är bäst biggrin.gif De låter lite men ett par kompisar var i samma hall som mej i ungdomen när vi hade vår special intresse och de byggde riktigt fina flygplan och sånt, det hade varit kul att testa biggrin.gif
De där batteridrivna sakerna kan vara kul om man hajar kontrollen så kan man göra roliga saker och lägga upp på youtube bla. som massa andra, men kul ändå biggrin.gif
Det är ju extra kul att bygga från scratch biggrin.gif
Ett ex syrra gav en sån radiostyrd sak till sin man, men den var inte lika kul som deras fyrhjuliga projekt som även deras 8 åriga son kör biggrin.gif Det krävs ju lite precesion så all cred biggrin.gif
Hade bara tråkigt och ville betätte lite, men bara lite, kan gå on i en vecka biggrin.gif
Motti
Tycker det var ett härligt tilltag rolleyes.gif har hänt att jag köppt julklapp till mig själv och lagt under grannen och skrivit tex : till världens goaste Motti önskar Tomten giggle.gif Att ha kvar sitt barnasinne tror jag är viktigt och jag har märkt att barnbarna älskar när jag är barnslig och busig de gillar att man kan lägga sig på deras nivå flirting.gif Hoppas du har skitkul med din helikopter tummenupp.gif

Kram Motti
Carl
Peztis!
Köpte min på Jula 299SEK har kraschat många gånger inte en skråma. Verkar vara en hållbar maskin. Köpte till en reservdels sats som jag ännu inte har använt.
malcolm
Sonen fick en så´n däringa helikopter igår när han fyllde år, 199 kr på Clas Ohlson och än har den inte gått sönder trots många kraschar.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=167104606
Carl

Nu har jag haft min helikopter i 2 månader och det är fortfarande kul. Så kul att jag har beställt en 4 kanalers helikopter. Med en 4 kanalers helikopter kan man styra den stora rotorn. Vilket innebär en snabbare och en mer manöverduglig helikoter.
jaj-51
jättekul med RC flyg en när vi besöker Marks modellflgklubb

Här har vi kul och fikar 15grd kallt ute
Carl

Vilken bra film! Kul att se hur proffs kör. Noterade att alla plan som var iluften hade smal kropp. Är dom lättare trixa med? Inga helikoptrar? Marks är det uppe i Halmstads trakten?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon