Har idag tagit itu med mina krukor med kohlerior som har stått och vilat ett tag.Jösses vad rhizomer det var i krukorna.Tänkte ifall om någon är intresserad av rhizomer billigt kan ni hitta här.Brukar stoppa ner 2-3 rhizomer i varje kruka annars kan man dela de.
rhizomer[attachment=66886:fargglattkohl.jpg][attachment=66885:emil.jpg]
byter gärna ifall du har gamla sorters begonior.Har ni tips på bra adresser till blombyteslistor/forum?
Vilka fantastiska färger på blommorna! Du verkar vara en Kohleria-samlare.....
Fina! Jag kanske skulle kunna köpa några, men inte förrän i mars. Jag är inte i landet januari-februari.
Hoppas vi får kontakt i mars då, andra veckan ungefär.... Jag kan nog glömma bort detta tyvärr.
Jasså var det dina blommor jag nyss såg på facebook!
Himla snygga!
joulanta
28-12-2011, 15:29
Jättefina narrhuvor. Har du namn på dom eller är dom namnlösa? Den där jättemörka var ju super. Vad har du för pris på rizmonerna? Har själv ett gäng så därför är det ju bra veta vilken sort det är så man inte köper fler av dom jag redan har
Kolla på hemsidans länk(som jag klistrade in i meddelandet),där finns alla uppräknade med namn.Några kort finns men annars kan du söka kort på de flesta under gesneriasternas hemsida fotogalleriet. Tar 10 kr för rhizom porto tillkommer.
Jättemörka är nog Karl Lindberg som du menar men den finns ingen rhizom av tyvärr.Men många andra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.