nahojjj
10-03-2004, 13:20
Hej!
Ska omplantera min änglatrumpet vilken jord ska jag ha?
Jag brukar plantera om i vanlig krukjord och det har fungerat bra. Tänk bara på att Änglatrumpeterna är riktiga gottegrisar och börja gödselvattna efter tre - fyra veckor igen!
Hej,
Jag använde vanlig planteringsjord blandat med ordentlig lerjord för att hålla jorden fuktig bättre och att näring som tillförs bevaras
Annars enligt ett tidigare nr i AOT som jag inte kommer på nu vilken det var....
/Ripa
Jag brukar ta hälften gödsel och hälften vanlig jord, men har jag kompost drar jag ner på gödsel lite grand. Änglar behöver mycket vatten och mycket näring, men tänk på att för mycket N kan leda till endast gröna blad och inga blommor, ett vågspel! Under resten av våren/sommaren använder jag guldvatten till mina änglar.
vickeva
30-03-2004, 20:31
Om man har små trumpeter, bebisar (tog pinnar i höstas) som nu står i ganska små krukor och såjord, växer jättefint, ska man då dra på med så kraftig jord när man planterar om, eller chockar men dem?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.