Katarina Odla.nu
Hej allesammans!

Tack fr julhlsningar och God fortsttning!

Jag undrar lite ver hur ni fredrar att frs/frkultivera inomhus? Anvnder ni pluggbox, odlingsldor, roottrainers, mjlkpaket? Annat? Bertta grna vad ni tycker r bra eller dligt av snt ni har provat p?

Hej s lnge!
Katarina p redaktionen
Helen i Pite Zon 5
God fortsttning och Gott slut fr jag nska dig.

Jag anvnder nog mest sm odlingsldor men diskar ven ur plastlldor som tomater, vindruvor m.m. har legat i.
Anvnder ven plastkrukor, smrbyttor, askar, mjlkpaket m.m. allt lite beroende p vilka frn och antalet frn som ska frss.
Gillar att anvnda sm byttor med tillhrande lock fr att behlla fukten p jordytan och ljusgroende frn fastnar inte som det annars gr d man anvnder sig av plastfilm ver sdden.
Anki V
Jag gr som Helen.d.v.s. sr allt mjligt som har bra storlek. Det kan vara allt frn plastldor som det varit kttfrs i till sm kesoaskar.

Bst gillar jag de sm plastaskarna det varit krsbrstomater i. Kper man frn samma mrke r de dessutom stapelbara och tar mindre plats vid frvaring yes.gif .

Viktigt r att se till att det r hl i botten fr drneringen.

/Anki
Anja Danmark
Jeg bruger spirekasser med varme og sm potter med 2-3 fr i hver.

[attachment=66916:lille_sp...27092010.jpg]
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon