Full version: Smart-tv
skånepåg
Har ju en ny smart tv med pixel plus wub.gif
Men finns för lite appar tycker jag =(
Jag har mediacenter och datorerna ett nätverk men hoppades kanske för mycket =/
Vad annars har man de till?
Klint
Har inget svar men tycker det är en väldigt bra och intressant fråga!
*Stintan*
Jag är förvånad att just du ställer frågan Skånepåg. Tog du inte reda på det innan du köpte den och framgår inte det i instruktionerna?
skånepåg
Haha mjo men alt står inte och hoppades på mer tongue.gif Men pixel plus kick ass wub.gif
Ugglemormor
Jag har också en helt ny TV i vardagsrummet som jag inte kan finesserna på och nu skulle maken köpa nytt till sängkammarn med samma styk samt en spelare för filmer....... tummenupp.gif har en som inte tar blue ray filmer där, men till den stora finns en sådan spelare...... tummenupp.gif
Dottern ville ha både och till sitt sovrum så det fick hon till julklapp. Hon hann inte stanna mer än 2 dagar och hade "kontoret" i handväskan, en "apparat" som jag inte sett förr, men det har hon fått fr. sitt jobb så jag vet inget mer om det..... tummenupp.gif
skånepåg
Skaffa en mediaspelare, jag har ju laddat ner runt 40 nya bluray filmer men min tv tar inte alla mkv filer =( Så mediaspelare eller köra genom datorn men då krävs det lite mer kraft, men bara en mediaspelare för 700:-- och en 2terrabytes usb hårddisk för 1000:- sen har man gott om filmer filmer och bara ladda ner för glatta livet ^^ Usb hårddisk rätt in i tvn då asså, annars funkar allt annat, man kan ju konvertera dem till vob men då förlorar man en del av det fina =/
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 30-12-2011, 12:35) *
Jag har också en helt ny TV i vardagsrummet som jag inte kan finesserna på och nu skulle maken köpa nytt till sängkammarn med samma styk samt en spelare för filmer....... tummenupp.gif har en som inte tar blue ray filmer där, men till den stora finns en sådan spelare...... tummenupp.gif
Dottern ville ha både och till sitt sovrum så det fick hon till julklapp. Hon hann inte stanna mer än 2 dagar och hade "kontoret" i handväskan, en "apparat" som jag inte sett förr, men det har hon fått fr. sitt jobb så jag vet inget mer om det..... tummenupp.gif

Svårt att hålla inne med skryt och skrävel har du visat prov på förr så vem är förvånad. thumbdown.gif
Ingela i Segersberg
Ja, Fuchsian/Ugglemormor är sig lik! thumbdown.gif
Ugglemormor
Tack skånepåg,
Ska kolla olika möjligheter med dem. ----- det är kul med det nya som kommer och jag gillar just att pilla på dem, sån är jag bara..... smiley_small_hug.gif

Ni 2 andra ; Gott nytt år på er och var inte så avundsjuka .......alla lever inte erat liv och det respekterar jag, respektera mitt liv!
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 30-12-2011, 13:32) *
Ni 2 andra: .... Håll käften för fan! Allt som jag skrivit om finns hos mig och mer därtill men det är inte eran bissness .......... thumbdown.gif

Nu visar du verkligen ditt rätta jag! Det där är väl knappast ett lämpligt språk att använda sig av på Odlas forum! Allt du skriver här på forumet har vem som helst rätt att kommentera så skyll dig själv eller håll inne med skrävlet!
Ugglemormor
Precis så är det ---- ALLA har rätt till sina åsikter och att uttrycka dem också ---- MEN DÅ GÄLLER DET OCKSÅ ALLA! och var och en få stå för det de sagt eller skrivit .... Förstått! tummenupp.gif

Var och en har sin egen vardag att leva i och det har man rätt till ---- ingen kan ändra andras liv ---- uppfattat!
Ingela i Segersberg
För dig, Ugglemormor, är att ha åsikter tydligen samma sak som att skryta och tjata om din ryggoperation!
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 30-12-2011, 17:27) *
Precis så är det ---- ALLA har rätt till sina åsikter och att uttrycka dem också ---- MEN DÅ GÄLLER DET OCKSÅ ALLA! och var och en få stå för det de sagt eller skrivit .... Förstått! tummenupp.gif

Var och en har sin egen vardag att leva i och det har man rätt till ---- ingen kan ändra andras liv ---- uppfattat!

Tror du att du kan domdera med andra här så misstar du dig. Det kan du pyssla med hemma och här ber du ingen hålla käften!
skånepåg
Haha biggrin.gif
Vet exatkt och gillar det inte själv, Hon förbrukade sina chanser innan, men försöker nu =/
skånepåg
http://www.youtube.com/watch?v=pUwh70aMklA En liten guide, men finns så mycket mer funktioner ^^
Fått igång allt nu så med snart 4000 filmer och över 100 serier på mina datorer så vill jag vakna till nåt så bestämmer jag vad jag vill se på tvn med mobilen medans kaffet blir färdigt direkt från sängen ^^
Finns även möjligheter om ni inte har en smart tv då behöver ni en mediacenter med nätverks uppkoppling, oftast behöver de en kabel men har ni en router med wifi och några nätverksuttag så är det inga problem, så mega smidigt ^^
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon