Full version: Gott Nytt ÅR
svennis
Nu går vi mot ljusare tider.
Gott nytt år.
Kan det bli bättre än med en Underbar KANELROS

kanelros c.JPG

Monarda
Gott Nytt År! alla rosenvänner här på Odla.

[attachment=66964:P8011304.jpg]
Ezereht
Gott nytt år =D Kanelrosen är bland det första att blomma, om inte allra först! Nu bara några månader kvar så. Färre för dig Svennis än för mig, men den som väntar på något gott wink.gif

Tänk om min nya Aspirin rose klarat sig och blommar jättefint den här sesongen? Ja mycket spännande att se fram emot. Kanske blir det äntligen en Quadra och en Irma i min trädgård. Vi får se. =)
Kajsa
Ja nu vänder allt, skönt. ska sätta ut lite perenna fröer i kylan och plantera lite nya pelargoner framöver.
Har läst en underbar bok i jul " Trädets tid " av Christel Kvant, låna den !

Wild Edric, min nya buske på framsidan, köpt på David Austins plantskola, den klarar galant det blåsiga, kalla läget där. Gott Nytt År alla rosvänner !
Monarda
"Trädets Tid" har jag haft liggande på nattduksbordet sedan i höstas, ska nog ta och läsa den nu!
Ezereht
Den verkar vara en trevlig "ha vid soffan att bläddra i" bok. Här finns ett smakprov om man vill provbläddra.

Trädets Tid Bokia
Kajsa
Vackra lite märkliga foton, mycket fakta och kärlek till träden. Drakblodsträdet på Teneriffa såg jag själv för två år sedan det var så vackert ( Jag köpte frön av Drakblodsträdet när vi var där och idag har jag två plantor som är 50 cm, dom står ute på sommaren ) Att forskare funnit en gran på fjället i Härjedalen 2008 en liten seg en som sedan visade sig med kol-14 metoden vara 9.500 år var ju helt otroligt. Många härliga och sorgliga träd historier som får en att tänka till.
svennis
2012..Ja! DÅ fick man vara med o skriva 2012 också.. blink.gif
Träd tycker jag om och är ute o fotar.
Får väl beställa den boken 'trädets tid'på biblioteket. DÅ
Thereze du har ju gjort fint utdrag..
God fortsättnig
/svengoran

träd 3.JPG

Rödbok.JPG

Kajsa
Ljuvliga foto svennis rose.gif
Ezereht
Vilket myshus det där nedre fotot!
Det övre var häftigt men lite läskigt.. som en spökhistoria fear.gif
mamamaggan
CITAT (Ezereht @ 31-12-2011, 16:57) *
Den verkar vara en trevlig "ha vid soffan att bläddra i" bok. Här finns ett smakprov om man vill provbläddra.

Trädets Tid Bokia

Oj vilken härlig bok ! Den kommer jag med största sannolikhet att införskaffa.

Älskar träd och dina bilder Svennis var jättevackra.
renate
Jag önskar er alla här en god fortsättning på det nya året.I väntan på att rosorna ska står i blom är det en bra ide med bilder av alla sorters träd i vinterskrud.Jag gillar träd,även när de är avlövat.Fina trädbilder du visar Svennis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon