Full version: Det dör
lilla mamma
Skitvinter.
Det dör och dör. Ohyra i jorden och eftersatt vattning.
Nu ska julgranen bort så jag kan börja rädda det som räddas kan.
Mon H multiflora vet jag inte vad som hänt- den som växt som ogräs är jättenere. Undrar om blommorna mår efter hur odlaren mår?

Och snart börjar det ute med. USch, frökataloger som varit så kul. Sen jag flyttade från huset vi hyrde och växthuset så är det ingen idé.

Nej. Nu får det gärna bli mars så man iaf kan öppna balkongdörren och ana ny framtid.

Jag glömde i min förvirring att vänta min Hibiscus Cooperi och en annan brokbladig hibiscus. Nu är de med döda. Skit också
varghem
Julgranen bär nog skulden till blomdöden....
Peztis
lilla mamma, du ska se att det blir vättre nu när ljuset vänder!
Fortsätt att fröjdas över fröerna i katalogerna, en balkong kan bli en hel oas och grannarnas stora avund!

Granen kan som sagt vara en del av skulden till att växterna mår dåligt.
Och visst mår man dåligt och sörjer när en älskad växt inte klarar sig. Jag blir jätteledsen då!

smiley_small_hug.gif
Margith
Kom igen lilla mamma. Nytt år nya möjligheter.
Nu börjar den stora blomdöden hos mig också, trots att jag inte har levande gran inne, men det ordnar sig. Några dör, några överlever, thats life!
(Och multifloran har jag provat många år, jag lyckas inte få den att överleva, så den är numera bannlyst hemma hos mig, trots att jag tycker att den är helt kanon)
Jag tycker att Peztis har rätt, en balkong räcker faktiskt långt!

Gott Nytt År och nya tag smiley_small_hug.gif
Iren
Ja håller med föregående talare:-) Det som dör lämnar ju också plats åt något nytt.... Sen går det ju faktiskt åt rätt håll nu... Gott nytt år på dig!
Wilmer
trostar.gif Om inte annat känns det jobbigare när en älskad växt dör när man är nere. Som sagt, om inte annat så blir det snart ljusare. När jag inte orkade med trädgård etc. köpte jag mig någon lyxig pelargon i blom som tröst att titta på.
kentbra
Försök att se det positivt.
Nu har du plats för nya roliga växter.
Ut med granen och fyll fönsterbläcken med sticklingar och skott.

Vill du ha Hoya och Hibiscus så messa mig.
Sitter i Thailand och har massor, och då menar jag massor.
Ett par hundra hoyaplantor och närmare ett hundratal Hibiscus.

Så blommor är inga problem.

Varför inte prova på något nytt.

Gott nytt år från Thailand
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon