Full version: Kolibrimynta
Monarda
Har beställt frön av kolibrimynta idag. Någon här som testat? Lättgrodda?
CillaM
Jättebra val Monarda! Underbar mynta, vacker, doftar ljuvligt och gör sin plats helt ypperligt. Jag har sått den 2 år och jag blir bara mer o mer förtjust i den. 2 år, för den är inte alltid härdig har jag märkt men den är lättsådd, starta så tidigt som möjligt bara! Handlade flera nya sorter själv i höstas smile.gif
Monarda
Ser fram emot den! Sorten jag köpte är lila och heter "Bolero", såg att det även fanns orange. Hoppas ju att den ska vara en riktig fjärilsdragare, som myntorna burkar vara.
CillaM
Bolero köpte jag också, men även Mexikansk kolibri 'Champagne' och purpur kolibrimynta, och sedan samlade jag en hel del fröer av de som jag sådde tidigare. Både smalbladig och bredbladiga. Återstår att se vad som blir vad i vår smile.gif
Nettan8
Håller med CillaM!
Detta är en helt underbar växt som lockar till sig det flesta i insektsvärlden. Humlor verkar älska den smile.gif
Den är väldigt lättsådd och även lätt att ta fröer på sen på hösten. Jag har mina både i kruka och på friland och de är lika vackra vilketsom. Lycka till med ett bra växtval!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon