Varje år brukar något tokigt, nyttigt eller roligt fås i julklapp här som passar i trädgård eller i kruka inomhus. I år fick jag en lustig pryl, ser ut som en tändsticksask modell "hotelltändstickor" där det sitter fröer i ena änden på stickorna istället. Det roligaste jag fått någongång var bonsai-potatiskittet. Har säkert fått något vettigt också, men det glöms lättare bort..
Jag köpte en trevlig skära till mig själv när jag var på kanarieöarna i dec. En sådan tänker jag kan vara bra att skära av gräs, hundkex och ogräset runt mina grönsaksland med. På kanarieöarna används de dagligen som ett behändigt litet skördeverktyg på branta sluttningar när man vill ha lite gräs etc till sina getter t ex.
Smart! Jag har ofta en sax med mig och tar det fina gräset (ogräset) till marsvinen..
Jag fick ju amaryllisar av mamma från Odla också, de är alltid lika uppskattade!
"Electronic water computer". Nu kan jag kanske åka ifrån tomaterna mm och semestra lite utan att belasta grannar m fl.

Kanske inte så ovanlig men förhoppningsvis användbar?
Så bra present! Det behöver ju inte vara ovanligt för att vara uppskattat

Har aldrig hört talas om, är det verkligen datastyrt?? Eller bara programmerat på något sätt?
Fotograf Johanna
03-01-2012, 20:17
Jag fick en kvällskurs "Trädgård - planering och design"
En kurs, så kul!! Jag gav mig själv en keramikhelg ett år, saker blev gjorda som ska pryda trädgården. Kul att få sådant i present. Trädgårdsplanering hade inte varit fel då vi har en ganska obearbetad trädgård, den har stått mer eller mindre i träda i 40 år..
Krolliljan
04-01-2012, 19:58
Inget kul kanske men väl en ihopfällbar trädgårdspall. Den blev jag jätteglad för.
Förstår jag! Hittade en åt mamma som gör att det är lättare att komma upp från knästående, jättesmart! Själv hasar jag fram på rumpan, kanske skulle önska mig stjärtlapp
Jag fick en "finsecatör" som jag ska ha i fickan när jag promenerar runti trädgården och njuter och kanske vill göra ett litet klipp någonstans.
[attachment=67055:Secat_r.jpg]

Så mysigt det lät! Tänk, snart är vi där.... Dagsturen i trädgården... Åååå...
CITAT (Wilmer @ 06-01-2012, 13:55)

Så mysigt det lät! Tänk, snart är vi där.... Dagsturen i trädgården... Åååå...
Ja, visst längtar man nu.
Jag gillar råslitet också men ibland måste man bara gå runt, känna dofterna och upptäcka vad som händer. För händer gör det hela tiden i en trädgård.
Jag fick en jättefin sekatör av sonen. Den ska invigas i morgon, då jag ska klippa
fruktträden.
Dessutom fick jag en under bar ylleslips av en av döttrarna. Men det hör kanske inte hit.
Ylleslipsen ska väl inte smutsas i trädgården med arbete i allafall hoppas jag! Sekatörer är alltid bra att ha. Borde slipa mina inför säsongen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.