Margith
Jag vill minnas att vi brukar ha den här tråden i avd Köksträdgården.
Därför tar jag mig friheten att starta en ny tråd, trots att det finns en liknande i Förkultivering och förökning.

Nu är det dags att PM:a mig namn och adress, om ni vill vara med i år.

God fortsättning på det nya så-året smile.gif
EKLO
Roligt! Jag skickar PM
blomkronan
Skickar ett p.m jag med...
Har suttit hela dan och gottat mig med mina frön, jag starta min chili odlingen idag, så jag är redo för lite gott till kolonilotten oxå.

Jag kan säga på en gång.... jag önskar olika pumpa sorter i kuväret flirting.gif
Margith
Nu sätter jag stopp-dag för anmälningar till den 13/1.

Helgen 14-15/1 skriver jag adresslistorna och skickar iväg kuverten på den första resan.

Vill ni vara med?
PM:a namn och adress till mig!

Garden bliss
Kul att det snart är igång!

Här är en till som ska så pumpa i år. Fast jag har redan beställt pumpafrön på nätet. =) Ska bli spännande!
Lina och Olav
Oj vad kul det ska bli! Undra vad man kan hitta som man inte visste att man behövde? rolleyes.gif

Jag har ett par pumpasorter över och önskar mig lättodlade, högproduktiva och goda sommarsquashsorter.
EKLO
Ja det ska bli väldigt roligt detta, och så fint av Margith att ordna igen!

Själv önskar jag mig kålsorter (vitkål, spetskål, svartkål, bryssel...) och saker jag ännu inte kommit på, överraskningar!
Fröken Knuff
Tjohoo! PM skickat, tack Margith som alltid! smiley_small_hug.gif
Anette Nordlund
... hur går detta till?
Ska alla bidra med ett eller flera fröer? Kan det vara köpta fröer man delar med sig av???

Vill gärna vara med men behöver nog veta först om jag kan "uppfylla kraven".

mvh Anette
Margith
CITAT (Anette Nordlund @ 12-01-2012, 16:46) *
... hur går detta till?
Ska alla bidra med ett eller flera fröer? Kan det vara köpta fröer man delar med sig av???

Vill gärna vara med men behöver nog veta först om jag kan "uppfylla kraven".

mvh Anette

Ge mig en liten stund så PM:ar jag dig smile.gif
Annana
CITAT (Margith @ 12-01-2012, 16:52) *
Ge mig en liten stund så PM:ar jag dig smile.gif

Undrar jag med! Berätta! smile.gif låter spännande! biggrin.gif
Margith
Det här var det svar jag PM:ade till Anette Nordlund

Så här går det till:

Jag börjar med att skicka ett kuvert med minst 10 fröpåsar. Du behåller de fröpåsar du vill ha och lägger tillbaka minst lika många som du tar. Fröer plockade i din egen trädgård eller köpta spelar ingen roll, men fröerna får inte vara äldre än 1 år.
När du har bytt till dig det du vill ha skickar du kuvertet vidare till nästa på adresslistan, adresslistan ligger i kuvertet.

I den här kedjan byter vi bara grönsaker och kryddväxter.

Ganska enkelt eller hur?

Välkommen att vara med kompiskram.gif

Margith

PS. Skulle det vara så att du fortfarande har funderingar om hur det här fungerar; tveka inte att PM:a mig!

Anette Nordlund
Hej,
jag vill gärna vara med,
Jag försökte att skicka PM men är osäker på om det kom fram?

Vill du bekräfta att det kommit fram, eller ej så får jag i så fall skicka om det.

Mvh Anette
Margith
Jag har skickat PM.
Ledsen att det dröjde lite, men jag var 'tvungen' att se hur Luleå klarade sig i hockeyn blush.gif
Anette Nordlund
Tack! Ja då väntar jag med spänning på detta... :-)

blomma.gif
Margith
Puttar upp tråden lite.
Idag är sista anmälningsdag!

Egentligen är vi redan nog många, men jag tyckar ett det är så trist att behöva säga nej till nån eftersläntare crying.gif
(och att lägga till nån när kedjan redan har startat är lite för mycket jobb)

Trevlig helg
Margith
Annana
CITAT (Margith @ 13-01-2012, 13:49) *
Puttar upp tråden lite.
Idag är sista anmälningsdag!

Egentligen är vi redan nog många, men jag tyckar ett det är så trist att behöva säga nej till nån eftersläntare crying.gif
(och att lägga till nån när kedjan redan har startat är lite för mycket jobb)

Trevlig helg
Margith

Såg ditt svar först nu sad.gif
Antar att kedjan redan dragit igång. Får hålla utkik nästa år när det blir dags igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon