Full version: Sommarmalva
Fjortispower
Visste inte om detta inlgg skulle handla om sjlva att jag redan har brjat frodlingen eller om den skna sommarblomman - sommarmalva. S det fr bli bda och!

Ja, har precis kommit igng med odlingen under lgenergilampor med det vitaste ljuset jag kunde hitta. Det blev ngra sommarmalvor, som ntligen brjat sticka upp. Jag ser detta mer som ett frsk. Men det verkar g hittills! Groddarna har slagit ut hjrtbladen och de har blivit grna. Och eftersom de har ftt frg s har de tagit upp ljuset lika bra som nr jag odlade de utan tillggsbelysning frra vren. S nu terstr det bara att se om groddarna blir fr lnga/ strcker p sig. D betyder det att ljuset var fr dligt eller fr lite - misslyckat frsk. Men det ser ut att vara okej tycker jag, vitt sken och inte s varmt frn lampan.

Mer om sommarmalva. Vilken frtrfflig vxt! fr dig som velat ha hibiskusar, men avskrckts pga ohyra och att de blir fr stora - testa denna! Sommarmalva blommar uppskattningsvis 20-30 gnger mer, med minst lika vackra blommor, och... De passar perfekt p fnsterbrdan. Den jag odlade (faktiskt bara ett enda fr!!) blev skert 20-30 cm och blommade mycket rikligt, frn topp till t! Helt perfekt allts. Och lt mig inte bertta hur rosa blommorna r (iaf p sorten jag odlar), de r verkligen rosa, himmelskt rosa, babyrosa, godisrosa, drmrosa, fjortisrosa, men inte chockrosa. Helt klart ett mste i den rosa samlingen.

Fr dig som inte samlar p rosa, s finns den ven i vitaste vitt.
Wilmer
?? Kan man ha den som krukvxt?? Har dem ute, de r underbara, bde vita och rosa.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon