CITAT (LottaJo @ 05-01-2012, 08:17)

Tack för tipsen! Tar mig nog tyvärr inte till Älvsjö-mässan, men det kan ju vara värt att ta reda på om de tänkt åka nån annanstans också.
Var in på Guldsmedsgårdens hemsida men de hade inga bilder på själva sortimentet än, vet du när de brukar börja lägga upp det? Hade hoppats på en katalog där jag kunde se vilka sorter de brukar ha och vad de kostar.
Kan man plantera pioner på våren förresten? Överallt där jag läst står det höstplantering men Pionexperten verkar levera sina på våren (eller har jag missförstått det?)
Av det örtartade pionerna är det inte särskilt unika eller dyra sorter jag vill ha, men jag är väldigt sugen på en trädpion typ Rockii och de verkar kosta oavsett vilken sort eller var man köper dem...
Det kommer nog en katalog så småningom på Guldsmedsgårdens hemsida.
Visst kan man plantera pioner på våren även om hösten brukar anses som den optimala planteringstiden. Det gäller att passa med bevattning om det blir en torr vår/sommar.
Buskpioner är dyra i inköp. Är det en Rockii du vill ha så brukar de nog finnas på välsorterade handelsträdgårdar.