Peztis
Fick för mig att jag skulle tona håret brunt, kan ju vara skoj med lite nytt samt gömma de grånande partierna. biggrin.gif

Men jag undrar, jag har blekt det översta hårlagret med sprayblekning så det ser solblekt ut. Hur kommer det att bete sig när jag tonar håret och hur kommer det se ut efter att toningen bleknat bort om ca 6 veckor (enl förpackningen)?
Hårfärgen normalt är väl mörkblont-ljusbrunt, dvs råttfärgat...
merlin68
De blekta delarna av ditt hår kommer nog att få en ljusare nyans än resten av håret men det ser bara snyggt ut och inte så "fargad". Tänk på vilken nyans du väljer - om toningen innehåller rött/guld så får du en röd skiftning i de bleknade partierna annars tar du en toning utan röda toner. Har för mig att chokladbrun färg är utan röda toner Lycka till med toningen:)
Peztis
Tack för svaret.

Får se om jag vågar mig på det... Var typ 25 år sedan jag verkligen färgade hela håret och mannen har sina tvivel. biggrin.gif
Wilmer
Chansa naughty.gif
Peztis
Nu är det gjort, ska väl bara vänja mig nu...
Det blev inte alls så melerat som jag trodde att det skulle bli, så som det var innan. Ser kanske lite för "dött" ut men det är ju nytonat så det kanske fixar till sig.
Sedan skulle jag kanske ha valt en med mer rött i, nu är det "choklad" så det är inte så mycket rött i den.

Man lär sig... och vänjer sig...
Wilmer
Modigt kompiskram.gif
Motti
Att färga ett hår som är blonderat fodrar åtgärder som att piggmentera det först ,när man blondera så bleker man bort alla piggment för att då byta färg måste man piggmentera med rött igen .Eller välj en färg där det finns röda piggment i .Eller så kan man köpa en röd lättoning och sätta i först och sedan sätta i den färg man vill ha ,återpiggmenterar man inte håret så kommer färgen du sätter i att tvättas bort i dom blekta delarna.Igentligen skulle jag rekomdera dig att gå till en frisör och färga om ditt hår .

Att färga ett hår som är blonderat fodrar åtgärder som att piggmentera det först ,när man blondera så bleker man bort alla piggment för att då byta färg måste man piggmentera med rött igen .Eller välj en färg där det finns röda piggment i .Eller så kan man köpa en röd lättoning och sätta i först och sedan sätta i den färg man vill ha ,återpiggmenterar man inte håret så kommer färgen du sätter i att tvättas bort i dom blekta delarna.Igentligen skulle jag rekomdera dig att gå till en frisör och färga om ditt hår .
Peztis
Tack Motti, förstår hur du menar.

Detta var ju lite av ett experiment och helt för jävligt är det inte. Ska bara vänja mig... Sonen tycker inte om det men mannen tycker det är helt ok.

Som sagt, det är en toning så det lär ju blekas ordentligt vad det lider.
Motti
Toningar biter tyvär ingen längre tid på blekt hår det släpper ifrån sig färg ganska omgåend på de blekta ställena .Du får väl hojta på mig om du blir desperat naughty.gif
Peztis
Får göra det! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon