Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Lokan
Tjaa, varför inte?

Någon stad du absolut vill besöka? (som du inte varit i)
Meriona
Nä fy sjutton, så mycket naturbarn är jag inte.

Tycker du om Povel?
Aqvakul
Mkt

var han inte en fantastiskt kreativ människa?
mamamaggan
Absolut !

Vad tycker du om att en del konstnärer eller liknande har en liten " garantilön " ?
Meriona
OM det är konstnärer jag gillar så..... wink.gif NÄ men någon kunnig sätter väl gränserna och då får man acceptera det. Det är nog bra, mångfald ska finnas.

Vill du ha en bukett med många olika blommor eller en som är strikt?
mamamaggan
Både och.

Är det vinter eller vår nu?
Meriona
Här är det allt vinter ännu.
Kinamat - när åt du det sist?
Motti
Alldeles för länge sedan ! jag älskar Kinamat och suchi smile.gif Ändå har vi en restaurang här som gör all sorts Kina mat även Take away men det blir liksom inte till confused.gif Brukar göra egen Suchi då och då men alla gillar ju inte det tyvär .

Har du ätit Libanesik mat ?

malcolm
Ja, en gång.

Gillar du curry?
Meriona
Jaa! verkligen!

Är det många bortresta denna veckan tror du, det är sportlov här?
mamamaggan
Är nog en hel del hemma också , alla har väl inte råd att fara i väg.

Har du slalomskidor ?
Motti
Nej bara långskidor !har aldrig åkt Slalom däremot har vår dotter varit runt och åkt slalom och förstört sina vrister så nu är det slutåkt för henne !Vårat Sportlov är föresten slut här vi hade förra veckan .

Har du grillat korv ute i snön :)och fikat i solen än ?
omk
JA, vi grillar gärna korv på vintern ! Helst över öppen eld, men sist (tror det var 4/2 = kallt !!) så användes grillen. Vi var så många, så vi fick inte plats kring den öppna brasan ! Otroligt gott !

Äter du mycket apelsiner på vintern ?
Motti
Har så dålig mage så jag kan tyvär inte äta Apelsiner men gärna äpplen smile.gifäter däremot mycket grönsaker .

Har du en Lergryta Remrtorphf ?
Natur liv
Nej.

Vad har du ätit till frukost?
Eva i Skåne
åt precis en liten yoghurt och har en kopp te på skrivbordet. Sen blir det fika med bulle vid halv tio.

När vaknade du idag?
Natur liv
Klockan 5.30, då klockan ringde.

Går du alltid upp samma tid?
Eva i Skåne
nej, men mellan fem och sex när jag jobbar och vid 9-10 när jag är fri

Hur ofta går du till frissan?
Aqvakul
aldrig - kör trimmern rakt över hår och skägg varje helg...

Går du och fixar naglarna?
Natur liv
Nej, det hinner aldrig bli några naglar som behöver fixas.

Går du på fotvård eller sköter du det själv?
Aqvakul
sköter det själv...

Vad ska du göra idag?
Eva i Skåne
Så lite som möjligt smile.gif

Har du nåt roligare på ditt program?
Aqvakul
Slappedag!

Har du planerat något för helgen?
Eva i Skåne
Nej, men det borde vara dags att köra till stugan om vädret blir vettigt

Blir det någon fastlagsbulle idag?
Aqvakul
tror det...

Metrologerna spår minusgrader i Skåne till helgen. Kan det va nåt?
Eva i Skåne
Nä, vill hellre ha vårlikt

Ska du flytta snart?
Aqvakul
Mars är flyttmånaden - får tillgång till nya bostaden den 7:e. Sen ska det flyttas grejer från Malmö, Lund, Hjärup, Blekinge och Småland.. Puuuh...

Gillar du att flytta?
Myosotis
NEJ -fear-.gif (Fast jag har egentligen aldrig varit med om en riktig flytt där allt skulle tömmas och köras iväg en viss dag, usch så ångestframkallande)

Har du levt ur ryggsäcken någon längre tid?
Eva i Skåne
För sent. Glöm...
Natur liv
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på.

Vad var frågan?
Myosotis
Om du har bott så att du inte haft några egna möbler osv, bara en ryggsäck eller liknande med det viktigaste, så lite som möjligt för att kunna åka tåg med allt du har med dig.
Natur liv
Det närmaste jag kan komma är att jag har bott några månader i campingbussen, i avvaktan på en bostadslösning. Mina möbler och det mesta tillhörigheter var magasinerade i en container.

Hur lång har din längsta semester varit?
Meriona
4 veckor, men det var många herrans år sen.

Vet du redan när du ska ha semester eller är det inte fastställt?
Natur liv
Det är inte fastställt än, men jag vet när jag vill att fyra av veckorna ska vara och eftersom det sammanfaller med att verksamheten stänger igen, så gissar jag att semestern beviljas.

Ska du åka utomlands?
malcolm
Möjligtvis till Finland om min bror vill ha mig med när han åker till sitt torp där.

Har du varit till Österbotten i Finland?
Eva i Skåne
Har tyvärr aldrig varit i Finland, men det var nära en gång på 70-talet

Hade du brevvänner när du var ung?
skogstroll
ja en tjej i Spanien

Har du sått några fröer?
malcolm
Nej, inte ännu.

Har du?
Eva i Skåne
nej, inte än. Vet inte riktigt var jag ska ha sådderna...

Blir det fastlagsbulle ikväll?
malcolm
Japp, sonen är ute och handlar.

Vad kostar semlorna där du bor?
Eva i Skåne
25 tog dom på fiket där jag var i middags, men där var dom slut så jag har inte köpt några, 21 betalde jag här hemmavid i söndags

Visst är det dyrt?
malcolm
Nja, ungefär vad de brukar kosta. Sonen kom hem med två stycken i kartong, kostade 20 kr för två men de är inte speciellt stora.

Hur äter du en semla?
Natur liv
Som de är, utan mjölk. Locket först och sedan äter jag resten. Mandelmassan är godast.

Vilken giillar du bäst, semla med mandalmassan i brödet eller i grädden?
Meriona
Mandelmassa i grädden har jag aldrig hört talas om, det är någ nåt lokalt hos er.

Semletter, har du ätit det?
merlin68
Nej tror inte det.. confused.gif

Vad är en semlett?
Meriona
Det är pyttepyttesmå semlor som bageriet i huset bredvid mig säljer. Kanske 4-5 cm i diameter. Jättesöta! smile.gif

Kan det vara nåt för den som inte orkar en hel kanske?
Lokan
Perfekt! biggrin.gif

Brukar du göra semlor själv?
Meriona
Nej det ids jag inte. Bakar bara under dödshot. biggrin.gif

VIlken sorts ost är din favorit?
merlin68
Gorgonzola slurp crazy.gif

Vilka ostar, kex och frukter har du på en ostbricka?
Aqvakul
Gorgonzola, chevre, en riktigt krämig brie och cheddar - danska rågkex, päron och fikonmarmelad...

Ett glas rött är väl inte heller fel?

Gorgonzola, chevre, en riktigt krämig brie och cheddar - danska rågkex, päron och fikonmarmelad...

Ett glas rött är väl inte heller fel?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon