Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Lokan
Absolut!

Handlar du en julklapp åt var och en, eller flera?
hattstugan
Bara till mina 3 barnbarn!

Har dagen varit bra?
Motti
Ja på det viset att jag fått mycket gjort smile.gif likaså i går då bakade jag vårt gammla släktbröd Slaglimpa vilket tar en hel dag att baka ,ja så i dag kände jag mig nöjd smile.gif I morgon kommer belöningen och vår gemensamma julklapp en ny skinsoffa bravo.gif

Brukar du göra något särskillt julpyssel varje år ?
gunsta
Nej jag har slutat med det - pysslet får väl bli att jag vill fira överhuvudtaget smile.gif

Har du en bra tandvård?
Motti
Ja då !men jag får åka några mil närmare 3 ,fast man borde gå till privat tandläkare då de har lite mer att erbjuda då det gäller tex att ta bort missfärgningar mm .

Går du till tandhygenist ?
gunsta
Ja - och det gillar jag smile.gif

Har du hört om Folktandvårdens slogan 'Tänk två'?
Motti
Menar du att man ska vara glad om man har två tänder kvar giggle.gif Min man fick kallelse till Tanhygenisten han har aldrig hål eller tandsten så vad ska han där och göra ?sa till honom att ringa återbud .

Om du fick operera en kroppsdel vilken skulle det bli ?
gunsta
Tänk två= två centimeter tandkräm på borste, borsta tänderna i minst två minuter och två gånger om dagen smile.gif

Hela höger ben smile.gif sad.gif

Brukar du gå i kyrkan i juletid?

Motti
Skulle så gärna vilja åka på Julorta igen men dagen efter julafton så är man ju dödstrött så inte vill man gå upp kl:500 på morgonen då !och så kommer barn o barnbarn och Norge släkt i släkt på annandagen fullt hus 14 pers ,nä jag sover lite längre och samlar krafter whist.gif

Har du åkt släde efter häst någon gång tex till Julorta ?
gunsta
Nej - jag är lite skrajsen för hästar - fast jag har tre trevliga hästgrannar på landet - två damer och en herre dom gillar jag och dom gillar mig också. Men sitta i släde - nej ... smile.gif

Har du djur som inte är dina egna men som du anser är dina goda vänner?
Motti
Har haft djur i hela mitt liv det mesta man kan ha inomhus ;)Tyvär så fick vi ta bort vår älskade katt Helge efter 12_års vänskap och kärlek .Ja så nu är vi husdjurs lösa ,men bara till våren då ska vi få våran valp vi betsällt :)en liten tröst och något att se fram emot .Fast våra grannar har en stor goldenhane som är skitgo lånar honom då och då smile.gif

Vilket är det största djuret du haft ?
Biggan_
Tre Grand danois, fast inte på samma gång.

Skall du upp och lussa i morgon?
Motti
Nja vi får se :)vaknar jag tidigt så tar jag mig en kopp kaffe och tittar på Lucia på TV !

Har du barnbarn som brukar komma och lussa för dig ?
Biggan_
Nej, men jag har varit på ett barnbarns genrep på lussefirande ikväll!

Skall du lägga dej nu?
Motti
Ja jag ska försöka hade jag tänkt smile.gifmåste vara på alert i morgon då de kommer med vår nya soffa och så har jag tänkt baka Lussekatter !

Är du nattmänniska eller är du uppe sent för värken ?
Biggan_
Jag har ingen värk, men är uppe ändå! Nattmänniska alltså!

Stiger du upp tidigt alla dagar?
Motti
Nä jag gör vad jag känner för ;)oftast sover jag till 9-10 men vissa dagar går jag upp vid 8 beror på vädret och annat .Tyvär så sover jag bara två timmar åt gången i snitt så ja jag är ganska morgontrött ,vaknar av att lederna ömmar och vet inte hur jag ska ligga och så blir

man nödig i samma veva .Skulle vara underbart att få sova en hel lång natt :rolleyes

Har du ett bra tips på hur man får sova en hel natt ?
Biggan_
Nä, jag sover inte själv en hel natt. Jag fick sömnproblem när min sambo hade gått bort.

Sitter du och småäter vid datorn?
Motti
Aldrig faktiskt ! försöker låta bli att småäta överhuvud taget ,har kommit in i den där åldern där allt ramlar neråt ;)Tyngdlagen kallas det .

Äter du mycket fikabröd ?
malcolm
Nej, i stort sett aldrig.

Har du firat Lucia nu på morgonen?
Motti
Ja jag masade mig upp kl 6: 00 och så var inte Lucia för än 7:00 sad.gif Ärligt talat så tyckte jag inte det var så bra så jag kollade på TV4 och deras Lucia istället där var det mycket bättre sånger och stämning .Lucian på tv1 var så mörkhyad att man tyvär inte såg hennes ansikte alls bara det vita linnet och ljusen .Föresten vart har alla tomtar och pepparkaksgubbar tagit vägen i Luciatågen ?

Vad ska du önska dig i julklapp ?
gunsta
Jag har fått en telefon och så ska jag få en bok (som jag själv har letat på och sagt till om var den finns - och den har kommit och den ligger nog i någon garderob här hemma). Nåt annat vill jag inte ha.

Hur mycket snö har du där du bor?
Motti
Runt en 10-12 cm och nu är det lagom precis yes.gif inte kul att skyffla runt en massa snö ju ,rådjuren går förbi utanför fönstrena här och letar mat i trädgården varje dag Haren likaså ,man önskar man kunde hjälpa dom med foder yes.gif

Ser du mycket vilt där du bor ?
gunsta
Inte där jag bor nu - men i morse så såg jag en frusen koltrast på balkongen - skulle jag vara på landet så skulle det väl vara rådjur och harar och rävar och jag vet inte vad, jo älgar förstås.

Har du sett någon Lucia idag?

Aqvakul
Ja

Jag har varit stjärngosse idag, har du?
Klint
Nej (men du var så söt!)

vad tycker du om pepparkaksgubbedebatten?
gunsta
Den gör mig 'matt' smile.gif

Gillar du sushi?
Lokan
Sushi ja, sashimi nej!

Från vilket land kommer din favoritmat?
gunsta
Libanon

Har du gjort något trevligt idag?
Motti
Ja jag har gått och väntat som ett barn på vår nya soffa vi fick i dag ,jätteskön att både ligga och sitta i :)Nu får alla i "la familja " rum i den när de kommer !
Ja och så ska skinkan i sin saltlag och där ska den få gotta sig i 10 dagar ungefär.

Har du många julklappar kvar att köpa ?

gunsta
Nej jag blev klar med min enda igår smile.gif

Har du ätit gott i kväll?
malcolm
Bar lite filbunke och ett par apelsiner, sedan somnade jag. Skall se om jag hittar något ätbart nu.
Aqvakul
och frågan?
Lokan
Att vara eller inte vara, det är frågan! flirting.gif

Snöar det hos dig?
Biggan_
Nej ingen snö än så länge.

Vilken färg har "din" himmel just nu?
Klint
Blå-grå-vit

Vet du vad Highland creme betyder? (Står på en flaska Teachers)
gunsta
Nej - det vet jag inte, trodde det var ett varumärke. Teachers, är det gott? - själv dricker jag Laphroaig smile.gif.

Spelar du Wordfeud?
Klint
Nej jag spelar nog inte nåt på datorn

Förredrar Larsen (cognac) Whiskyn är mest till bjud!

Dricker du "rått" eller ska de va vatten/is i Laphroggen?
gunsta
Om jag dricker whisky så dricker jag den rumstempererad ev med ett litet glas vatten intill.

Har du snöfall idag?
Ugglemormor
Lite kommer det dock, men det var minus 11 på morgonen .......

Har du ärenden att göra under em/kväll?
malcolm
Ja

Skall du se på spåret ikväll?
gunsta
Ja det har jag men jag vet inte om jag gör dessa - fixar nog lite i akvariet och så ska badrummet städas ... det skulle göras igår, men icke.

Har du någon känsla för att det är jul snart?
malcolm
Nej, hoppar över julfirandet.

Har du glasögon/linser?
gunsta
Glasögon

Har du varit ute idag?
malcolm
Nej men skall strax åka till Clas Ohlson.

Vilka "prylaffärer" tycker du är bäst?
gunsta
Clas Ohlson

Vilken skulle vara den intressantaste avd på ovan nämnda affär om du hamnade där?
Eva i Skåne
Oj, det är så länge sen jag var där så jag kommer inte riktigt ihåg vad där finns, men jag väljer väl kökstillbehör

Har du nåt husdjur?
gunsta
Ja jag har fiskar - praktbotior.

Har du akvarium eller har haft?
Lokan
Nej, varken har eller haft.

Vad har du haft för husdjur genom alla år?
gunsta
Många - men främst ett stort antal katter, det är favoritdjuret för mig.

Gillar du katter?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon