Anma
Här, http://www.joshhosler.biz/ kan man kolla vad som låg på topplistan den dagen du föddes. Eller, ja, vilken dag som helst!

När jag föddes var det Bridge Over Troubled Water -Simon and Garfunkel som gällde. smile.gif
skånepåg
1981 Physica - Olivia Newton-John, Fast MTV föddes på mitt år men skitkanal egentligen tongue.gif
Huggorm
Aldrig hört talas om, och inte var det något att ha heller

Kiss on My List - Daryl Hall & John Oates
Gossen Ruda
Perry Como. biggrin.gif
malcolm
Vem tusan är Joan Weber?

Nu vet jag: http://www.youtube.com/watch?v=2hyLRbRCCLU
Aqvakul

"If" med Perry Como...
RibesRubusVitis
"Riders in the Sky" med Vaughn Monroe! (Aldrig hört någondera...)
Noak
The third man theme...
Blomstertanten
Den här lyssnade mamma på när hon låg på BB biggrin.gif
Joey Dee & The Starliters - Peppermint Twist.
Monarda
Jag tror det här är bara ljug! Ingen hade nog ens hört talas om topplistor när jag föddes.... unsure.gif
Anma
CITAT (Monarda @ 06-01-2012, 18:08) *
Jag tror det här är bara ljug! Ingen hade nog ens hört talas om topplistor när jag föddes.... unsure.gif

Om du är född före 1920 så kan det stämma det du säger! giggle.gif
Monarda
CITAT (Anma @ 06-01-2012, 18:42) *
Om du är född före 1920 så kan det stämma det du säger! giggle.gif

Vissa dar känns det så!
Huggorm
Synd att det inte var svenska topplistor. Jämför man de lite nyare listorna som man känner igen så inser man att det är väldigt amerikansk smak som representeras
hattstugan

All I have to do is dreem med Everly Brothers

En låt som jag lyssnat otroligt mycket på genom åren
Bengalow
Jag bryr mig inte ett dugg om vad som var populärt i USA, när jag föddes, men här i Sverige var det nog Ulla Billqvist som var på topp, mitt under brinnande krig...I vilket fall så spelades inte "poplåtarna" i SR den gången. Det blev mest Pettersson-Berger och Mozart, tills Radio Nord kom...detta dock 17-18 år senare än min födelse
Eva-Helene
Hard-Headed Woman med Elvis Presley. AHA! Så det är därför jag är en tjurskalle! rolleyes.gif
Blomstertanten
CITAT (Eva-Helene @ 06-01-2012, 20:27) *
Hard-Headed Woman med Elvis Presley. AHA! Så det är därför jag är en tjurskalle! rolleyes.gif

Så fick vi förklaring på det! flirting.gif
Eva i Skåne
Love me tender med Elvis. Jisses, är den så gammal laugh.gif
Myosotis
Maureen Mcgovern "The Morning After" unsure.gif aldrig hört talas om...
omk
För mig var det en låt som fortfarande, då och då, hörs på radion !!
"I feel fine" med The Beatles !

http://youtu.be/opCPAIapcVc
anne-li i olofstorp
CITAT (Myosotis @ 06-01-2012, 23:19) *
Maureen Mcgovern "The Morning After" unsure.gif aldrig hört talas om...

Det är väl inte konstigt! Du var ju så liten då!!!

"min" låt är Jailhouse Rock med Elvis,..... Vill nog inte fundera på vad det kan innebära..... coolgleam.gif
gnon49
CITAT (anne-li i olofstorp @ 08-01-2012, 20:21) *
Det är väl inte konstigt! Du var ju så liten då!!!
"min" låt är Jailhouse Rock med Elvis,..... Vill nog inte fundera på vad det kan innebära..... coolgleam.gif

fyller inte Elvis år idag? 76 eller 77?
hattstugan
Jopp skulle blivit 77 idag
Gossen Ruda
Självklart är det mest amerikanska skivor som kommer med på tidningen Billboards försäljningslistor eftersom den bara listar i hemlandet.
emmas matte
undrar om det fans listor 1945, det enda jag vet om detta år att 2:a värlsakriget tog slutt sedan kom nästa katastrof Jag : )
*Stintan*
.....
Gossen Ruda
CITAT (emmas matte @ 09-01-2012, 00:44) *
undrar om det fans listor 1945, det enda jag vet om detta år att 2:a värlsakriget tog slutt sedan kom nästa katastrof Jag : )

Läs och lär. http://sv.wikipedia.org/wiki/Billboard
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 09-01-2012, 08:58) *
Som sagt så var inte listor uppfunna när jag föddes 1943 men Thore Ehrlings orkester var populär och hans "En månskenspromenad" med Ulla Billquist var nog en stenkaka som låg på många vevgrammofoner.

Billboard 1943
Meriona
Wild Thing med the Troggs tydligen. Kan ju passa bra. coolgleam.gif
Noak
CITAT (Meriona @ 09-01-2012, 10:52) *
Wild Thing med the Troggs tydligen. Kan ju passa bra. coolgleam.gif

Åh, skoldans...
*Stintan*
...
Anma
Nu var hela den här grejen baserad på Billboardlistan. Står till och med i trådsstarten. Om man inte är intresserad av det kan man helt enkelt strunta i hela grejen. smile.gif Jag tyckte i alla fall att det var lite kul.

På min bröllopsdag var det Bryan Adams - Have You Ever Really Loved A Woman?som var populärast. biggrin.gif
Motti
Perry Como , Eartha Kitt var tydligen popis 1953 då jag föddes enligt Billboardlistan .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon