Full version: Tibetansk svamp
medvind
Hej
Om du vill ha Tibetansk svamp för att odla den själv, kan du gärna höra av dig. Har nu för många i frysen som jag kan skicka.
Denna svamp har verkligen de egenskaper som det stod på det medföljande skötsel/odlings rådet som jag fick när jag fick min första svamp.
Från medlem Medvind
*Stintan*
Det här är inget forum för försäljning av suspekta varor. Använd Blocket eller Tradera!
malarmaster
vad är tibetansk svamp?,äta,röka på eller?
om det nu är ett livsmedel vad är det för något,hur används det o odling? Ulf
Huggorm
Det verkar ju vara svamp som munkar ursprungligen odlade som läkemedel
malarmaster
googlade lite själv,tibetansk svamp är tydligen en microorganism,bakterie som används till bl.a Kefir.
finns tydligen också i mejeridisken i sk hälsofiler,acidophilus. skall vara bra för lilla maggen.
Nu har jag lärt mig något nytt idag också. Ulf
skånepåg
Det har varit uppe på detta forumet innan, orkar inte leta upp alla trådar nu för film, men det finns en del ^^
*Stintan*
Det finns tidigare diskussioner om denna svamp i forumet. Men varför reggar man sig på ett forum bara för att ge bort en mysko svamp? Den får tydligen inte säljas, kanske för att den är en drog. Varför skriver TS inget om vad man har svampen till och vad det nu är för egenskaper han talar om. Inlägget är precis lika suspekt och knapphändigt som de tidigare erbjudandena av tibetansk svamp varit. Det finns ju olika sorts tibetansk svamp dessutom.
skånepåg
Det är ingen knarksvamp, bara ovanlig, du har knarksvamp i din gräsmatta, kommer inte ihåg vad den heter men man behöver typ ett kilo men man spyr ju gärnet innan, finnas bättre om man så skulle vilja ha eller beställa, även just nu i sverige med vår milda vinter en av världens starkaste ^^
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2012, 21:36) *
Det finns tidigare diskussioner om denna svamp i forumet. Men varför reggar man sig på ett forum bara för att ge bort en mysko svamp? Den får tydligen inte säljas, kanske för att den är en drog. Varför skriver TS inget om vad man har svampen till och vad det nu är för egenskaper han talar om. Inlägget är precis lika suspekt och knapphändigt som de tidigare erbjudandena av tibetansk svamp varit. Det finns ju olika sorts tibetansk svamp dessutom.

googlar man på tibetansk svamp beskrivs den inte som svamp utan en microorganism,bakterie som finns att köpa i bl.a filmjölk o Kefir.Finns tydligen också i hälsokostbutiker.
givetvis kan ju tibetansk svamp vara något annat än detta,det bästa vore att medvind beskriver vad det är han vill dela med sig av.Kan vara bra att veta vad varan är innan man kommer med fördömmanden.
Låter lite suspekt "tibetansk svamp". det är lätt att dra fel slutsatser.
Kom igen "medvind",förklara dig bättre för de okunniga. Ulf
medvind
Hej
Jag kanske behöver förklara vad tibetansk svamp är. Det är en svamp som används att göra egen kefir. Det sägs att den bildar sin egen antibiotika och botar inflammationer i kroppens alla organ.Den kan även användas av mjölkallergiker, laktosintoleranta, vilket stämmer för min svåger är laktosintolerant och har testat utan biverkningar. Jag skaffade den för att jag har eksem i min hårbotten. Som kliar. Har provat allt i salvor som inte hjälpt. Men efter intagande av svampens tillverkade kefir så är denna åkomma borta!
Daniel121
CITAT (medvind @ 06-01-2012, 20:02) *
Hej
Om du vill ha Tibetansk svamp för att odla den själv, kan du gärna höra av dig. Har nu för många i frysen som jag kan skicka.
Denna svamp har verkligen de egenskaper som det stod på det medföljande skötsel/odlings rådet som jag fick när jag fick min första svamp.
Från medlem Medvind

Hej jag skulle vilja ha lite tibertansk svamp , hotmail Skatan20@hotmail.com
mvh Daniel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon