MRLINDELL
Den här länken tyckte jag var intressant, bra att veta vad man kan ta till ibland utan att leta efter grymma kemikalier i första hand.

http://home.tiscali.se/mholsson/ohyra.htm#...0spraya%20ohyra
Ingrid på Västkusten
Hmm jag tror att den websiten ha rmissat lite :-) vine weevils är inte något av de uppräknade ohyrorna och det medlen köper man nog definitivt på postorder utomlands ifårn då det ju är ett jordgift.

Pyrex hjälper INTE emot all sorts ohyra - rött spinn funkar den ej på.

Hälsar Ingrid
Åsa, mälardalen zon 2
Pyrex fungerar inte så bra mot öronvivlar (vine weevils) heller, det brukar gå bäst att ta död på dem med nematoder (eller plantera om växten och pilla bort alla larver de är ju ganska stora så man brukar ju inte ha några problem med att se dem).

Man ska nog också vara lite försiktig med vissa recept, klorinet i det där bakpulverreceptet låter inget vidare. Klorin är ju ganska miljöfarligt och det är ju ganska frätande så jag skulle nog utesluta klorinet i den blandningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon