Alba
När jag kopierar en text från nätet och klistrar in den i word blir texten inte som den ser ut på nätet utan orden ligger med långa mellanrum.

Varför blir det så och hur åtgärdar jag det confused.gif

[attachment=67092:Kopierad...uppeh_ll.jpg]
Anma
CITAT (Alba @ 07-01-2012, 13:29) *
När jag kopierar en text från nätet och klistrar in den i word blir texten inte som den ser ut på nätet utan orden ligger med långa mellanrum.

Varför blir det så och hur åtgärdar jag det confused.gif

[attachment=67092:Kopierad...uppeh_ll.jpg]

Vet inte hur du åtgärdar, men jag kopierar alltid text från nätet till anteckningar först och sedan till andra program. På så sätt försvinner alla osynliga html-koder.
Alba
Jag testade men då får jag inte med ev. bilder till inlägget.
Då måste jag spara bilderna separat och därefter infoga dem i worddokumentet - liiite besvärligt känns det som.

De där uppehållen i texten - mellan orden - har det göra med Html koder ?

D.v.s. koder från hemsidan jag kopierar från.
Anma
CITAT (Alba @ 07-01-2012, 17:14) *
Jag testade men då får jag inte med ev. bilder till inlägget.
Då måste jag spara bilderna separat och därefter infoga dem i worddokumentet - liiite besvärligt känns det som.

De där uppehållen i texten - mellan orden - har det göra med Html koder ?

D.v.s. koder från hemsidan jag kopierar från.

Ja, det borde det vara, någon annan förklaring har inte jag. Men jag kan inte så mycket om sånt.
Huggorm
Det är väll tab-mellanrum? Som man får när man trycker på tab-tangenten, den som sitter till vänster om Q.
Alba
CITAT (Huggorm @ 07-01-2012, 18:19) *
Det är väll tab-mellanrum? Som man får när man trycker på tab-tangenten, den som sitter till vänster om Q.

Originalet på hemsidan ser bra ut - inga mellanrum mellan orden.
När jag klistrar in använder jag CTRL + V. Jag har bara vänster- och högermaginaler inställda.
Om jag entrar ner en bit och själv skriver om samma mening så blir den bra.

Meningarna med mellanrummen blir lite svårlästa speciellt om den innehåller både bokstäver och siffror.

Men men - jag får nog acceptera de konstiga raderna eller skriva om dem själv.

Tack för er svar.

Piccante
nu använder jag sällan word så jag vet inte exakt var det ligger i menyerna men man brukar kunna markera hela texten (blåmarkera) och kolla under format- ta bort formateringar, så brukar det återställas till normalt avstånd.
Tapio
CITAT (Anma @ 07-01-2012, 13:39) *
Vet inte hur du åtgärdar, men jag kopierar alltid text från nätet till anteckningar först och sedan till andra program. På så sätt försvinner alla osynliga html-koder.

Halaj!

Sådär gjorde jag också förr, tills jag hittade en funktion för det där:
Kopiera din text, gå sen till edit (som det heter på mitt amerikanska word) i word, den andra rullgardinsmenyn från vänster. Där finns klistra in och under den klistra in special. Väljer du den kommer det upp en dialogruta där du väljer vilket format du vill ha texten i.

//T
Alba
CITAT (Tapio @ 07-01-2012, 20:05) *
Halaj!

Sådär gjorde jag också förr, tills jag hittade en funktion för det där:
Kopiera din text, gå sen till edit (som det heter på mitt amerikanska word) i word, den andra rullgardinsmenyn från vänster. Där finns klistra in och under den klistra in special. Väljer du den kommer det upp en dialogruta där du väljer vilket format du vill ha texten i.

//T

Jaaa - det fungerar. Så glad jag blir.

1000 tack för hjälpen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon