Gröna mormor
08-01-2012, 09:54
Så här tidigt har det nog aldrig hänt att vintergäcken i min trädgård har blommat!
Maggan H
08-01-2012, 12:18
Hos mig växer småplantor av Stor Vaxblomma så det knakar, de har grott i höst och är 1-2 dm höga. De ska ju inte gro förrän april-maj, den är ettårig. Gräsmattan är grön o fin och Tusenskönorna blommar...
harsyra
08-01-2012, 13:29
Oj vad fint!!!
Hos oss har honungsrosen fått blad på vissa grenar. Men det är ju inte riktigt meningen.... nu verkar det ju bli vinter i alla fall. (Bor i Sthlms-trakten).
Här på Ven blommar snödroppar och mina madonnaliljor tittar upp=)
Alexander-VG-zon3
08-01-2012, 16:38
Primula blommar och även blåsippor. Massor av olika perenner tittar upp.
Myosotis
08-01-2012, 17:05
Oj! Här tittar krokusarna upp, men inget blommar mer än tusenskönor och julros som inte räknas för de har blommat hela tiden.
ninnisky
08-01-2012, 17:07
Vår magnolia soulangiana har stora feta knoppar på väg att spricka ut

neej, det är för tidigt... och tyvärr måste vi räkna med att de kommer att frysa bort i år!
Trollhasseln blommor sedan mitten av december och snödropparna i gräsmattan slår snart ut! Det är härligt härligt, men farligt farligt
CITAT (flaxss @ 08-01-2012, 16:38)

Primula blommar och även blåsippor. Massor av olika perenner tittar upp.
Ååh!
Fåglarna har sjungit! Juvligt!
Jag har hört koltrasten och sett snödroppar, påskliljor, tulpaner och frittilaria är en bit uppe, allt på en gång!
Har också sett väderprognosen för nästa vecka och nu kommer snön även till oss i Malmö....
Gröna mormor
19-01-2012, 16:04
Nu har även krokusarna och snödropparna kommit så långt att man ser blomsterknopparna! Det är nog det tidigaste någonsin hos mig i alla fall. Och snö vill jag absolut inte ha här i Malmö!
Oj, har knappt varit ute i trädgården ännu i år, men MÅSTE ta en titt imorron, helt klart !
I eftermiddags tog jag dock en snabb titt på innergården på jobbet, 10-15 cm höga skott av ngn lökväxt ! Undrar om det inte är tulpan !!
Myosotis
21-01-2012, 11:41
Igår när jag var ute och gick hittade jag blommor på en stor fin tibast som växer i vägkanten. De hade förmodligen fått frost någon natt för de var lite bruna, så det var inte första dagen de blommade. Tidigt! Hasseln börjar också blomma. Krokusar tittar upp med grönt, och på några snödroppar kan man ana vita knoppar.
Det såg ut att kunna bli en mycket tidig vår i mellersta Sverige, innan den riktiga vintern började. Det enda vårtecknet jag fått är fåglar som börjat sjunga lite smått när solen skinit.
vårälskare
23-01-2012, 10:39
Vårtecken?
Här i Ångermanland har vi 120 cm snö. Länge till vår här, men kul att läsa om vad som komma skall fram i april maj någon gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.